آزمایش سامانه موشکی خرمشهر فرانسه را نگران کرد

وزارت امور خارجه فرانسه با ابراز نگرانی نسبت به آزمایش موشکی جدید ایران از دبیرکل سازمان ملل خواست تا یک بررسی کامل درباره این اقدام ایران انجام دهد.

کد مطلب: ۶۶۸۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای به رونمایی از سامانه موشکی جدید ایران واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه گفت که پاریس به شدت نسبت به آزمایش موشکی بالستیک ایران نگران است و از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل می‌خواهد تا پرتاب این موشک را به طور کامل مورد بررسی قرار دهد.

وی در ادامه با تکیه بر ادعاهای بی‌اساس غرب و آمریکا علیه سیاست‌های منطقه‌ای ای کشورمان افزود: فرانسه از ایران می‌خواهد تا تمام فعالیت‌های بی‌ثبات کننده در منطقه را متوقف کند. فرانسه به همراه متحدانش به ویژه اروپایی‌ها ابزارهایی را بررسی می‌کند که منجر شود ایران دست از فعالیت‌های بی‌ثبات کننده بالستیکی بردارد.

به گزارش پانا، در جریان برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس که با حضور رئیس‌جمهوری و جمعی از نیروهای نظامی برگزار شد، سامانه موشکی خرمشهر در معرض نمایش قرار گرفت. ایران سپس ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌دهد این موشک به‌طور موفقیت‌آمیز آزمایش شده است.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان در سخنرانی خود در این رژه تاکید کرد که ایران حق دارد از خود دفاع کند و برای این کار باید ظرفیت‌های دفاعی و نظامی‌اش را گسترش دهد. بنابراین، ایران دست از توسعه توان موشکی‌اش برنمی‌دارد و برای این کار از کسی اجازه نمی‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار