مدرسه محلی برای شکوفایی ظرفیت های نهفته دانش آموزان است

معاون وزیر و رییس سازمان سواد آموزی کشورگفت: مدرسه هدیه ای برای خوب دیدن، خوب شنیدن و اندیشه ورزی دانش آموزان است.

کد مطلب: ۶۶۷۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا سیستان و بلوچستان، علی باقرزاده در آیین آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس اظهار داشت: مدرسه محلی برای شکوفایی ظرفیتهای نهفته دانش آموزان و معلم با حضور خودش در کلاس درس مسیر حرکت دانش آموز را هموار می کند.

معاون وزیر و رئیس سازمان سواد آموزی کشور گفت: در روز اول مهر سفره علم و دانش برای همه پهن شده و امکان رشد و تعالی فرزندان این مرز و بوم فراهم می شود.

وی بیان داشت: بیش از 98 در صد افراد لازم التعلیم وارد مدارس ابتدایی شده اند و در معرض تابش انوار تعلیم و تربیت قرار می گیرند.

باقرزاده با اشاره به رشد شاخص باسوادی در کشور، این شاخص را برای سیستان و بلوچستان هم خوب و در حال پیشرفت عنوان نمود و افزود: با تلاشهای صورت گرفته مسئولین استان و همراهی مردم در برخی مواقع باز هم متاسفانه موانع فرهنگی و خرده فرهنگهای موجود در منطقه مانع رسیدن به اهداف تعیین شده می شود که امیدواریم با آگاه نمودن و روشنگری آحاد جامعه راه هموارتر شود.

وی ضمن برشمردن نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال95 میزان افراد زیر50سال بیسواد در استان را حدود 10 درصد عنوان نمود و ادامه داد: این آمار تقریبا 2 برابر میانگین کشور است.

وی همچنین نرخ رشد باسوادی را 4 درصد بیان داشت و اظهار کرد: درچهار سال اخیر نرخ باسوادی در استان 2 برابر میانگین کشوری شده است.

باقرزاده استان سیستان و بلوچستان را در زمینه تحت پوشش قراردادن افراد بیسواد در اولویت دانست و تصریح نمود: برای تحقق این امر هیچ مانع و محدودیتی وجود ندارد و حمایت مالی، توزیع لوازم التحریر و کتاب را نیز در دستور کار داریم.

معاون وزیر و رئیس سازمان سواد آموزش کشور از همه علما، روحانیون، نهادهای فرهنگی و عموم مردم در خواست نمود در کنارهم شرایطی فراهم نمایند تا امکان دسترسی همگان به موضوع سواد و سوادآموزی محقق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار