فضای آموزش و پرورش باید توام با فرهنگ ایرانی اسلامی و علم آموزی باشد

استاندار خراسان رضوی با حضور در آیین بازگشایی مدارس استان و نواختن زنگ مهر مدارس عنوان کرد: فضای آموزش و پرورش باید توام با فرهنگ ایرانی اسلامی و نشاط و علم آموزی باشد و انتظار این است که دانش آموزان در مسیر علم آموزی لحظه ای کوتاهی نکنند.

کد مطلب: ۶۶۷۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در مراسم نواختن زنگ مهر به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید با عنوان 'نوروز دانایی، مهر حسینی' در دبیرستان شاهد تقوا پیشگان مشهد مقدس، با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه آموزش و پرورش هزینه نیست، تاکید کرد: هزینه کردن در حوزه آموزش و پرورش سرمایه گذاری برای آینده کشور است .

وی افزود: تنها 70 طرح آموزشی در استان با هزینه 48 میلیارد تومان، برای مهر ماه امسال به بهره برداری رسید و امروز یک میلیون و 140 هزار دانش آموز این استان در 11 هزار و 150مدرسه با حضور بیش از 90 هزار فرهنگی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
رشیدیان اظهار داشت: آغاز سال تحصیلی امسال علاوه بر هفته دفاع مقدس با آغاز ماه محرم نیز همزمان شده که بر آموختن درس آزادگی و عزت از واقعه عاشورا و قیام حضرت امام حسین (ع) دلالت دارد.
استاندار خراسان رضوی شهدای مدافع حرم را ادامه دهندگان راه شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس محل بروز و ظهور عزت، آزادگی و ایثار بر گرفته از مکتب حضرت سیدالشهدا (ع) بود و اکنون مدافعان حرم ادامه دهنده این راه هستند.
وی با بیان اینکه مهر و شروع مدارس نقطه عطفی در خاطره همه مردم است اظهار امیدواری کرد: دانش آموزان در مسیر علم آموزی شاگردان خوبی برای مکتب حضرت امام حسین (ع) باشند.
رشیدیان خاطر نشان کرد: معلمان حق بزرگی بر گردن ما دارند و همه مردم بدهکار معلمان خود هستند و ما بنده معلمان هستیم و دست آنها را می بوسیم.
وی افزود: جایگاه معلمان در فرهنگ ما بی بدیل است و زیباترین کلام در وصف معلمان، سخن امام راحل می باشد که فرمود 'معلمی شغل انبیاست' لذا معلمان باید قدر جایگاه خود را بدانند و دولت هم هر چه در توان دارد برای پاسداشت مقام معلم و انجام رسالت خود انجام می دهد.
رشیدیان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را عامل پویایی دستگاه تعلیم و تربیت خواند و افزود: برای پویایی نظام آموزش و پرورش در بخش نرم افزاری و محتوا، سند تحول بنیادین را در اختیار داریم که این سند روح و محتوای حرکت آموزش و پرورش است و دولت نیز همه توان خود را برای اجرایی کردن سیاستهای این سند به کار می برد.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به نیاز های استان در حوزه آموزش و پرورش گفت: در بخش سخت افزاری نظام آموزش و پرورش نیز نیاز به توسعه فضای آموزشی داریم که در این زمینه طی چهار سال گذشته پنج هزار و 200 میلیارد ریال برای ساخت چهار هزار و 800 کلاس درس جدید در این استان هزینه شده و 900 پروژه آموزشی اجرا شده است.
وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی نیز توجه به سبک زندگی اسلامی و شناخت ارزشهای ملی و مذهبی، رویکرد اقتصاد مقاومتی، مشارکت پذیری و تعامل اجتماعی باید از مدرسه آغاز شود.
علیرضا رشیدیان در پایان با تاکید بر لزوم‌ ترویج اخلاق و فرهنگ اسلامی اذعان داشت: فضای آموزش و پرورش باید توام با فرهنگ ایرانی اسلامی و نشاط و علم آموزی باشد و انتظار این است که دانش آموزان در مسیر علم آموزی لحظه ای کوتاهی نکنند و مدیران آنها هم باید علم آموزی، حفظ سلامت دانش آموزان و ترویج اخلاق و فرهنگ اسلامی را سر لوحه کار خود قرار دهند.
قابل ذکر است استاندار خراسان رضوی همچنین با حضور در مدارس حاشیه شهر مشهد مقدس، از نزدیک در جریان شروع به کار آموزش و پرورش در این مناطق قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار