استاندار لرستان: مقاومت مقابل سلطه جهانی ریشه در دفاع مقدس دارد

موسی خادمی در مراسم رژه نیروهای مسلح استان گفت: مقاومت امروز ما در مقابل سلطه جهانی ریشه در دفاع مقدس دارد.

کد مطلب: ۶۶۷۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان، وي در مراسم رژه نیروهای مسلح استان ضمن گرامی‌داشت این ایام و ماه محرم اظهار کرد: هم‌اکنون هفته دفاع مقدس با مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان متقارن شده که این تقارن خیلی معنادار است.

وی با بیان اینکه این تقارن تجلی «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلاست»، افزود: هر چند که به تعبیر مقام معظم رهبری آنچه که در نیم‌روز عاشورا اتفاق افتاد حماسه‌ای است که مشابه آن در تاریخ خلق نشده و نخواهد شد اما دفاع مقدس با همه عظمت و ابهتش می‌تواند طرحی از آن باشد.

خادمی، دفاع مقدس را یکی از بزرگترین وقایع تاریخ ایران دانست و اضافه کرد: در این دوره همه عظمت‌ها، رشادت‌ها و ایثارگری‌ها خود را نشان داد و به تعبیر امام همام که آن را نعمت دانستند برای ما نعمت بود.

استاندار لرستان ادامه داد: جنگ به معنای عادی خود جز ویرانی و از بین رفتن انسان‌ها نیست اما آن معمار هوشمند انقلاب اسلامی با خواندن دفاع مقدس به نعمت قدرت پیش‌بینی و درک آینده را به ما نشان دادند و ثابت کردند که چه تیزبینانه فرموده‌اند.

وی تاکید کرد: دفاع مقدس به ما درس خودباوری داد و اینکه می‌توانیم روی پای خود بایستیم و نباید وابسته بود. جنگ تحمیلی استقلال را معنی کرد و از آن روز به سمت خودباوری و خوداتکایی پیش رفتیم.

خادمی خاطرنشان کرد: اگر امروز می‌بینیم که همه صحنه را حفظ کرده‌ایم بخش عمده آن از آثار دفاع مقدس بوده، چراکه به ما آموخت با ظلم نمی‌شود مدارا کرد و نباید در مقابل آن کوتاه آمد.

استاندار لرستان اضافه کرد: دفاع مقدس نشان داد که ایستادگی اثر خود را خواهد داشت و اگر امروز در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و زورگویی‌های نظام سلطه می‌ایستیم این مقاومت ریشه در دفاع مقدس دارد و مربوط به آمادگی‌های این دوره است.

وی تصریح کرد: این ایستادگی ریشه در تکنولوژی و صنایع دفاعی رشد یافته آن دوره دارد که امروز به این نقطه رسیدیم و قدرت‌های مادی توان تهدید ما را ندارند؛ اگرچه به ظاهر تهدید می‌کنند اما می‌دانند که در درون تهدیدهای آنان توخالی است و راه به جایی نمی‌برد.

خادمی اظهار کرد: ملت ایران با نیروهای مسلح و فرهیخته خود اجازه نخواهد داد که کسی او را تهدید کند و این از دستاوردهای دفاع مقدس است.

استاندار لرستان با بیان اینکه هر ساله باید مراسم گرامی‌داشت دفاع مقدس را باشکوه‌تر پاس بداریم، گفت: باید ارزش‌های این روزها را پاس داشته و کسانی که در این حوزه و مقطع به ایران و انقلاب کمک کردند مورد تکریم و احترام قرار دهیم.

وی حفظ دفاع مقدس و گرامی‌داشت ارزش‌های آن را از ضروریات دانست و افزود: آنچه که باعث به‌وجود آوردن انقلاب بود همین ارزش‌ها هستند که باید حفظ و نگهداری شوند تا در مقابل سلطه با خودکفایی و خوداتکایی بایستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار