وزیر فرهنگ و ارشاد در مرام نواختن زنگ مهر:

کالاهای فرهنگی در کنار کتاب به پرورش خلاقیت دانش آموزان کمک می کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش کتاب های غیردرسی گفت: استفاده از محصولات فرهنگی دیگر به جز کتاب در مدارس به پرورش خلاقیت کمک می کند.

کد مطلب: ۶۶۷۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در بازگشایی مدارس در مدرسه ابتدایی پسرانه معلم شهید در منطقه ٥ تهران حاضر شد.

صالحی در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز ایام محرم، گفت: مدرسه محل دانش آموختن است و علاوه بر بهره بردن از کتاب‌های درسی می‌توان از دیگر کالاهای فرهنگی مانند فیلم، موسیقی و کتاب نیز استفاده کرد.

وی افزود: امروز روز اول مهر است و بیش از ١٣ میلیون دانش آموز و یک میلیون فرهنگی وارد مدرسه به عنوان خانه دوم خود می‌شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تصریح کرد: مدرسه خانه دوم ١٤ میلیون ایرانی است و نه تنها محلی برای دانش‌اندوزی که محلی برای یادگیری برقراری ارتباطات اجتماعی، عاطفی و ... است و در مدرسه می‌توان فضائل اخلاقی مانند صداقت و درستکاری را بالا برد.

وی با تاکید بر توجه به کتاب های غیر درسی در کنار کتاب‌های درسی، اظهار کرد: کتاب‌های غیر درسی در کنار کتاب‌های درسی به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا علاوه بر ارتقای حوزه دانش‌آموزی خود ارتباطات و مهارت‌های خلاق خود را نیز ارتقا دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موسیقی، فیلم، تئاتر و نقاشی به عنوان دیگر کالاهای فرهنگی در کنار کتاب بر پرورش خلاقیت دانش آموزان می‌افزاید.

صالحی افزود: جامعه خلاق از مسیر مدرسه خلاق گذر می‌کند بنابراین پرورش خلاقیت در این دوران از اهمیت بسیاری برخوردار است.

در این آیین محمدمهدی احمدی مدیرکل حوزه وزارتی و مهرداد آگاهی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صالحی را همراهی کردند همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این آیین از بخش‌های مختلف مدرسه معلم شهید بازدید و در جریان روند فعالیت‌های آموزشی آن قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار