در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

لایحه تأمین امنیت زنان در دستور کار قوه قضائیه/رایزنی با معاونت زنان

رئیس فراکسیون زنان مجلس درباره تلاش فراکسیون زنان برای بررسی لایحه تأمین امنیت زنان در برابرخشونت، گفت: این لایحه هم اکنون در معاونت حقوقی قوه قضائیه در دستور کار قرار دارد.

کد مطلب: ۶۶۷۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد

پروانه سلحشوری در گفت و گو با خبرنگار پانا، درخصوص آخرین وضعیت سند امنیت زنان و خانواده گفت: لایحه تامین امنیت زنان در کمیسیون دولت مورد تأیید قرار گرفته و در حال حاضر به معاونت حقوقی قوه قضائیه ارجاع داده شده است.

در زمینه برخورد با خشونت علیه زنان کمبود قانون داریم

رئیس فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه در زمینه برخورد با خشونت علیه زنان کمبود قانون داریم، اظهارداشت: در فراکسیون زنان موضوع خشونت علیه زنان را با پیگیری از سوی معاونت زنان ریاست جمهوری رصد و تلاش می کنیم تا راهکار قانونی برای مشکلات زنان در این بخش ارائه شود.

قوانین موجود بازدارنده نیستند

نماینده مردم تهران در مجلس با ابراز امیدواری از به سرانجام رسیدن لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت گفت: با تصویب این قانون، قوانین پراکنده ای که در این بخش وجود دارد و بازدانده هم نیست، تجمیع و یکپارچه شود.

وی اضافه کرد: سند تأمین امنیت زنان از ابتدا درباره امنیت زنان و کودکان در روابط اجتماعی بود که بخش کودکان آن جدا و به مرجع ملی حقوق کودک واگذار شد.

این نماینده مجلس با اشاره به تعریف مصادیق خشونت علیه زنان بیان کرد: در کشورهای دنیا خشونت علیه زنان، کودکان و مردان وجود دارد اما از آنجا که خشونت علیه زنان و کودکان مخفی است حساسیت بیشتر است. در ایران هم خشونت خانگی، خشونت اجتماعی و تجاوز از جمله مواردی است که در دایره خشونت علیه زنان تعریف می شود.

آموزش بهترین راه حل برای پیشگیری خشونت علیه زنان

سلحشوری تصریح کرد: برای مقابله با خشونت علیه زنان علاوه بر تصویب قوانین بازدارنده به موضوع پیشگیری از جمله آموزش نیز توجه کرد چرا که آموزش در خانواده از جمله اقداماتی است که می تواند به پیشگیری از خشونت علیه زنان کمک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار