پس از سخنرانی در سازمان ملل

روحانی: برای تحقق اهداف ملت ایران به نیویورک سفر کرده‌ام

رئیس‌جمهوری با بیان این‌که «ملت ایران در انتخابات بسیار پرشور و رقابتی ریاست‌جمهوری راه جدید چهار ساله خود را انتخاب کردند»، گفت: مردم خواهان روابط گسترده با جهان، توسعه و پیشرفت در کشور و ثبات، امنیت و آرامش در کل منطقه هستند.

کد مطلب: ۶۶۶۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، حسن روحانی در نشست خبری خود در نیویورک، پس از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل با بیان این‌که« دولت دوازدهم موظف است اهدافی که ملت انتخاب کرده را دنبال کند»، اظهار داشت: سفر من به نیویورک برای تحقق همین اهداف است. در گفت‌وگوها با سران کشورهای مختلف در نیویورک اولین مساله ما توسعه روابط اقتصادی با کشورهای دوست بود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از برجام فضای بسیار مناسبی برای گسترش روابط ایران با کشورهای دیگر به ویژه در زمینه اقتصادی فراهم شده و ما دنبال آن هستیم از این فضا به نفع دو طرف و با سیاست برد- برد استفاده کنیم. بعد از برجام میلیاردها دلار در ایران از طریق شرکت‌های خارجی سرمایه‌گذاری شد و ده‌ها میلیارد دلار اعتبار از طرف بانک‌های بزرگ خارجی تامین شده است. فضای اقتصادی ایران هم نشان می‌دهد مردم به آینده کاملا امیدوار هستند.

وی ادامه داد: در سوالات بانک مرکزی از خانواده‌ها این واقعیت گویاست که مردم به چهار سال آینده بسیار امیدوارتر از سال‌های گذشته هستند. مرکز آمار ایران هم اعلام کرده که در سه ماهه اول سال جاری نسبت به سه ماه اول سال گذشته، هفت درصد رشد اقتصادی داشته‌ایم و این رشد در تمام بخش‌ها بوده است. ما به خاطر رکود در مسکن نگران بودیم اما اکنون خوشحالیم این بخش از رکود خارج شده است و در همه بخش‌های اقتصادی در مسیر توسعه قرار گرفته‌اند. البته می‌دانیم رشد ایران بدون ثبات و امنیت در منطقه امکان‌پذیر نیست. توسعه با امنیت و آرامش، همبستگی و پیوستگی دارد.

ادامه دارد...

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار