شهردار نی ریز در بازدید از بافت فرسوده شهر نی ریز مطرح کرد؛

تخریب بافت فرسوده شهر نی ریز باعث ازدست رفتن سرمایه های تاریخی می شود

شهردار نی ریز در بازدید از بافت فرسوده شهر نی ریز گفت: نگاه صرف به تخریب بافت فرسوده و تاریخی شهر با نیت تعریض و توسعه معابر می تواند موجب از دست رفتن سرمایه های گران قیمت تاریخی شود.

کد مطلب: ۶۶۶۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس؛ حامد فرغت به اتفاق مسئول خدمات شهری و مسئول حقوقی شهرداري از محلات قدیمی شهر نی ریز بازديد کردند.

شهردار نی ریز در این بازدید گفت: با توجه به ویژگی و ماهیت بافت های فرسوده در تمامی شهرها مشکلات زیادی به این بخش مترتب است.

وی خاطر نشان شد: عدم استحکام واحد های ساختمانی، سهولت در خدمت رسانی و حتی عدم امکان امداد رسانی در مواقع بحرانی به دلیل عرض کم معابر از خطراتی است که لزوم توجه به چنین بخشهایی از شهر را مشخص می کند.

شهردار نی ریز بیان کرد: از طرف دیگر نگاه صرف به تخریب بافت فرسوده و تاریخی شهر با نیت تعریض و توسعه معابر می تواند موجب از دست رفتن سرمایه های گرانقیمت تاریخی و ایجاد خراش های عمیق بر چهره ی زیبای سنتی شهر گردیده و جاذبه های گردشگری شهر را به مخروبه های بی ارزش بدل کند.

وی در ادامه عنوان داشت: به هر روی می بایست در تصمیم گیری های کلان شهری با در نظر گرفتن همه موارد گفته شده بهترین تدبیر اتخاذ گردد.


فرغت در ادامه از عزم جدی شهرداری و شورای اسلامی شهر نی ریز در اولویت بخشیدن به خدمت رسانی به ساکنین بخش فرسوده خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار