معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران:

80 درصد مشاوران تهرانی زنان هستند

معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران گفت: از 825 مشاور در تهران 80 درصد زنان فعالیت می کنند.

کد مطلب: ۶۶۵۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا؛ عبدالرسول کریمی در نشست هم اندیشی معاونت امور زنان و معاونت پرورشی عنوان کرد: 825 مشاور در سطح شهر تهران وجود دارد که 80 درصد آن زنان و 20 درصد آن ها را مردان تشکیل می دهند و این مسئله نشان از کمبود فاحش نیروی انسانی مرد در تهران دارد.

وی افزود: 19 هسته مشاوره ،11 مرکز مشاوره ای و یک مرکز تخصصی مشاوره در سطح شهر تهران داریم و در مراکز به طور متوسط 3 الی 17 نیرو از قبیل روانشناس و روانسنج مشغول به فعالیت هستند که 20 درصد آنها دانشجوی مقطع دکترا، 25 درصد دارای مدرک دکترا و 10 درصد کارشناس ارشد هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران با بیان اینکه اطلاعات سلامت روان از طریق آزمون ها احصاء می شود گفت: مشاوره های فردی ، گروهی و مدرسه ای برای توجه به مسائل روانشناسی در این مراکز مورد توجه قرار گرفته است.

کریمی عنوان کرد: مهارتهایی همچون خودباوری ، تفکر نقاد و کنترل استرس از مواردی است که در مراکز مشاوره توسط مشاوران به جمعیت هدف اعلام می شود.

وی از تدریس 6 ساعته مشاوران در تهران خبر داد و اظهار کرد : علاوه بر این مسئله در کتابهای درسی بحث مهارت های زندگی مورد توجه قرار گرفته است اما مشکل اصلی نداشتن هماهنگی در فعالیتها و به مثابه جزیره ای عمل کردن در آموزش و پرورش است.

معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران یادآور شد: شهر تهران آمادگی دارد برای فعالیتهای پرورشی و مشاوره اقدامات لازم را برای دانش آموزان ارائه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار