حسینی مقدم در گفت وگو با پانا:

تصمیم کاهش خدمت سربازی با مهارت آموزی با ستاد مسلح است

مدير كل دفتر آموزش هاي فني و حرفه‌اي وزارت آموزش و پرورش گفت: به دنبال مباحث مربوط به ترويج آموزش هاي مهارتي جلساتي با مسئولان ستاد كل نيروهاي مسلح برگزار و صحبت هايي مبني بر تاثير داشتن مهارت در كاهش زمان خدمت سربازي شده است كه مي تواند از جمله ابزارهاي مهم در تشويق جوانان به آموزش هاي فني و حرفه اي باشد.

کد مطلب: ۶۶۳۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد

سيد محسن حسيني مقدم در گفت و گو با پانا، در مورد تاثير داشتن مهارت در كاهش زمان خدمت سربازي، اظهار كرد: به دنبال پيگيري هاي حجت الاسلام قرائتي پيرامون موضوع مهارت آموزي براي جوانان، جلساتي با حضور ايشان تشكيل شده است و از جمله ابزارهاي تشويقي براي روي آوري جوانان به مهارت آموزي، استفاده از ظرفيت ستاد كل نيروهاي مسلح بود.

وی ادامه داد: به گفته مسوولان اين ستاد سالانه بيش 400هزار جوان كارت پايان خدمت مي گيرند كه اين جوانان وارد جامعه مي شوند اما اكثريت آنان فاقد مهارت هاي لازم براي ورود به بازار كار هستند.

مديركل دفتر آموزش هاي فني و حرفه اي وزارت آموزش و پرورش افزود: موضوع كاسته شدن زمان خدمت سربازي هنرجوياني كه دوره هاي مهارت آموزي را در هنرستان ها گذرانده اند، در جلسات آتي و با تصميم گيري ستاد كل نيروهاي مسلح مشخص مي شود و هنوز چيزي قطعي نشده اما نكته مهم اين است كه اين موضوع جزو پيشنهاداتي بوده كه مي تواند در اقبال اوليا و هنرجويان به سمت هنرستان ها مفيد باشد.

حسینی مقدم اضافه کرد: طرح پیشنهاد این موضوع در راستای جذب هنرجویان به آموزش های فنی و حرفه ای بوده است که تصمیم اصلی اجرای آن با ستاد نیروی مسلح خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار