ربیعی خبرداد:

نیاز به 700 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری برای افزایش مهارت و سواد

وزیر تعاون، رفاه، کار و امور اجتماعی با اشاره به نیاز کشور به 700 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری به منظور افزایش مهارت و سواد ،گفت : تکنولوژی در حال تغییر است و در زندگی افراد کاربرد دارد؛ بنابراین باید از آن برای آموزش برتر استفاده شود.

کد مطلب: ۶۶۳۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا؛ ربیعی درهمایش ملی سوادآموزی در دنیای دیجیتال که امروز ۱۹ شهریور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با اشاره به اهمیت سواد و مهارت اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم خلاهای سواد را پر کنیم تا تحصیلات جامعه روبه جلو پیش رود.

وی با تاکید براینکه باید برای افزایش سطح سواد و دانش جامعه برنامه ریزی شود ،اظهارکرد: معتقدم فضای دیجیتال و مجازی بعنوان محیط آموزشی مهم است، وقتی سواد استفاده از دیجیتال نباشد به انحراف می رویم ،تکنولوژی در حال تغییر است و در زندگی افراد کاربرد دارد بنابراین باید از آن برای آموزش برتر استفاده شود.

وزیر تعاون، رفاه، کار و امور اجتماعی افزود: زمان در فضای دیجیتال و احساسی که بچه ها در خود می بینند مهم است لذا اهمیت سواد از بچگی دیده می شود.

وی اشاره کرد: زمان کوتاه و فضا محدود است.لذا به فضای دیجیتال نیاز داریم معتقدم فناوری به سرعت درحال پیشرفت است.

ربیعی با بیان اینکه علت اول طلاق سواد زندگی است که بلد نیستیم باهم زندگی کنیم و فقر و بیکاری علت چهارم عنوان شده است ،ادامه داد: ما مهارت زندگی راحت را نداریم و بیش از پیش به سواد نیاز داریم و باید سالانه ۷۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کنیم تا نقش سواد را پررنگ کنیم.

وی با تاکید براینکه به سواد برای کاهش آسیب های اجتماعی نیازمندیم تصریح کرد: سواد دیجیتال و بازماندگی از تحصیل در توانمندی ها موثر هستند.

ایجاد 300 مرکز توانمندسازی توسط آموزش و پرورش

ربیعی بیان کرد: آموزش و پروش ۳۰۰ مرکز توانمندسازی ایجاد کرده که به اشکال مختلف ارائه خدمت می کنند این خدمات باید در فقرزدایی و استفاده از فضای دیجیتال تقویت شود تا بر کمبودها غلبه کنیم.

وزیر تعاون، رفاه، کار و امور اجتماعی گفت: امروز بازماندگی از تحصیل روز به روز در حال کم شدن است.

وی افزود: در دولت دوازدهم از ۱۰ میلیون بیسواد به ۸ میلیون رسیدیم که حدود ۴میلیون افغانی هستند تا با مجوز و بدون مجوز به مدرسه بروند همچنین تحصیل افراد دارای هویت ایرانی نیز به تصویب رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه بازماندگی از تحصیل در کشورمان رو به کاهش است و هفته پیش که در بوشهر بودم، استاندار عنوان کرد که فقط ٨ نفر بازمانده از تحصیل‌ها را پیدا نکردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ٣٥ جلد کتاب در قالب کار مشترک با آموزش و پرورش داریم، گفت: امروز ٣٥ هزار کلاس اولی از تحصیل بازمانده‌اند که تا کلاس ششم این عدد به ١٤٠ هزار نفر می‌رسد.

در این همایش از محتوای سازمان نهضت سوادآموزی و آموزش همگان، کتاب های اتباع خارجی و اپلیکیشن مویگبایل رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار