رویدادهای هفت روز گذشته به روایت خبرنگاران پانا؛

یک هفته سیاسی:اخبار تازه از حصر و گردهمایی سیاسیون در ترحیم یزدی

در هفته ای که گذشت چند تن از مسئولین ارشد کشور درباره موضوع رفع حصر اظهار نظر کردند.

کد مطلب: ۶۶۲۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا؛‌ در هفته گذشته موضوع رفع حصر همچنان یکی از مهم ترین رویدادهای خبری بود.
در این باره سخنگوی شورای عالی امنیت ملی گفت: تصمیم در مورد حصر بر اساس اقتضائات امنیتی درسال ۸۹ از سوی شورای عالی امنیت ملی اتخاذ شده و در خصوص تداوم و یا تغییر آن نیز همین شورا تصمیم گیری خواهد کرد.
کیوان خسروی با اشاره به اظهار نظرهایی که طی روزهای اخیر از سوی مراجع مختلف پیرامون مباحث مطرح شده در آخرین جلسه شورای عالی امنیت ملی عنوان شده است اظهار داشت: در این جلسه موضوع حصر که در دستور جلسه شورا نیز نبوده و در قالب اطلاع رسانی پیرامون گشایش‌های ایجاد شده در وضعیت محصورین مطرح گردیده هیچگونه تصمیم جدیدی در خصوص اصل موضوع حصر اتخاذ نشده است.
وی افزود: تبیین و اطلاع رسانی پیرامون تاریخچه، دلایل، شرایط موجود و روند مدیریت این پرونده، نیازمند زمان و شرایط مناسب بوده و اظهار نظرهایی که در چارچوب مصاحبه‌های عمومی از سوی مراجع مختلف انجام می‌شود ضمن آنکه مداخله در وظایف دبیرخانه شورای عالی است، نمی‌تواند ابعاد موضوع را به صورت کامل و جامع تبیین نماید و بعضا نیز باعث سوءتفاهم می‌شود.
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت درباره مصوبه شورای عالی امنیت ملی در خصوص ادامه حصر، اظهار کرد: مواضع رییس‌جمهور در جلسه این شورا صریح، شفاف و شجاعانه بود اما اجازه بدهیم چون مباحث جنس امنیتی دارد توسط دبیر شورای عالی امنیت ملی بیان شود.
نمایندگان در تعطیلات
در هفته ای که گذشت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تعطیلات بودند و جلسه علنی برگزار نکردند. البته با این حال به خاطر حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی اعضای کمیسیون آموزش برای بررسی این حادثه جلسه فوق العاده ای را برگزار کردند.
فراکسیون امیدی ها نیز بیکار نبودند. سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از تصویب شرح وظایف هیات رییسه در نشست فراکسیون امید در مجلس خبر داد و گفت که این فراکسیون به دنبال تقویت عملکرد خود در وظیفه قانونگذاری و نظارت در مجلس است.
تغییرات در انتظار استان ها
در هفته ای که گذشت اخبار مختلفی درباره تغییر استانداران منتشر شد. از جمله گفته می شود قرار است به زودی استاندار اصفهان تغییر کند.
جدای از این حسن روحانی حسام‌الدین آشنا را به عنوان نماینده تام‌الاختیار رییس جمهور در بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و ستاد مرکزی راهیان نور کشور ابقا کرد.
گردهمایی سیاسی در مراسم ترحیم
در هفته ای که گذشت مراسم ترحیم ابراهیم یزدی وزیر خارجه دولت موقت برگزار شد. در این مراسم شخصیت های سیاسی، چهره های دولت و نمایندگان مجلس حضور پیدا کردند. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه، حسین فریدون برادر رئیس جمهوری از جمله حاضران در این مراسم بودند.
همچنین در این هفته آیت الله خامنه‌ای در حکمی حجة‌الاسلام حاج سیّد علیرضا عبادی را به امامت جمعه بیرجند منصوب کردند.
در این هفته رئیس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام کشورمان به بغداد سفر و با مقامات این کشور از جمله حیدرالعبادینخست‌وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کردند.
پاسخ رهبری به مولوی عبدالحمید
دفتر مقام معظم رهبری به نامه مولوی عبدالحمید که در آن نسبت به برخی تبعیض‌ها انتقاد کرده بود، پاسخ داد.
به گزارش پانا، متن نامه دفتر مقام معظم رهبری در پاسخ به انتقادات به شرح زیر است:
جناب آقای مولوی عبدالحمید
سلام علیکم
مرقومه جنابعالی خطاب به مقام معظم رهبری دریافت و به استحضار ایشان رسید. معظم‌له از اظهار علاقه‌مندی شما به نظام مقدس جمهوری اسلامی و جانبداری و حمایت و دفاع از کشور و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی قدردانی کرده و فرمودند:
«همه ارکان جمهوری اسلامی موظفند بر اساس معارف دینی و قانون اساسی هیچگونه تبعیض و نابرابری بین ایرانیان از هر قوم و نژاد و مذهبی روا ندارند. ما هم به جد معتقدیم همه باید با هم در کنار هم و در صفوف فشرده و واحدی به سربلندی و عزت ایران اسلامی بیندیشند و در راه آن تلاش کنند و اجازه ندهند دشمنان این مرز و بوم و خناسان وابسته به این و آن در این صف واحد تفرقه افکنده و کارشکنی کنند».
به این امید که با الهام از تعالیم اسلامی و تمسک به اصول قانون اساسی همه ما به عنوان ایرانی بتوانیم در جهت اعتلای کشور و تامین منافع ملی و تحکیم وحدت و یکپارچگی گام برداریم و نقش خود را در انجام وظایف دینی و ملی ایفا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار