عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه:

نیروهای بازنشسته کارایی لازم برای معلمی را ندارند

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نیروهای بازنشسته یا در آستانه بازنشستگی توان لازم برای فعالیت های آموزشی را ندارند و استفاده مجدد از آنها خلاف قانون است.

کد مطلب: ۶۶۲۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد

علی کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا در مورد تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش از طریق نیروهای حق التدریسی عنوان کرد: استفاده از نیروهای حق التدریس در شرایطی که کمبود نیرو وجود داشته باشد چاره ای برای رفع مشکل محسوب می شود اما مساله تامین اعتبار برای دریافتی این گروه نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار استان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه باید امنیت شغلی نیروهای حق التدریس نیز تامین شود، افزود: باید راهکاری جدی برای رفع مشکل اتخاذ شود و صرفا با تکیه بر نیروهای حق التدریسی نمی توان مشکل کمبود نیروی انسانی را رفع کرد.

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد بکارگیری نیروهای بازنشسته برای کمبود نیروی معلم بیان کرد: استفاده از نیروهای بازنشسته کاملا خلاف قانون است و تعویق بازنشستگی افراد نیز راهکار چندان مناسبی به نظر نمی‌رسد چرا که چنین افرادی توان لازم برای کار را نخواهند داشت.

کاظمی با اشاره به اینکه استفاده از نیروهای جوان و با انگیزه در روند کیفیت آموزشی تاثیر بسزایی دارد، تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش باید به دنبال راهکاری جدید و کارآمد باشد و مجلس نیز در صورت نیاز وارد عمل خواهد شد و درقالب لایحه می توان روی مسائل مالی و استخدامی و راهکارهای اداری آن بحث کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار