در نشست ثبت جهانی یزد؛

عارف:ازفرصت ثبت جهانی یزد برای گسترش اهداف صلح طلبانه نظام استفاده شود

رئیس فراکسیون امید بر ضرورت استفاده از فرصت ثبت جهانی یزد برای گسترش اهداف صلح طلبانه نظام تاکید کرد.

کد مطلب: ۶۶۲۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، محمدرضا عارف در نشست «ثبت جهانی شهر یزد» که شب گذشته در برج میلاد تهران برگزار شد با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریور و تبریک عید سعید غدیر با اشاره به ثبت جهانی شهر یزد در یونسکو ،گفت: در کنار توجه به بعد سخت افزاری این رخداد مهم فرهنگی باید بعد نرم افزاری آن هم توجه بیشتر شود. فرهنگ یزد فرهنگ تلاش،قناعت و از خودگذشتگی است که باید این ارزشها را زنده نگه داشت.

وی با بیان اینکه پیام اصلی انقلاب اسلامی فرهنگی بوده است یکی از ویژگی‌های اصلی یزدی‌ها را «اعتماد» دانست و گفت:متاسفانه در دهه‌های اخیر برخی از ارزش‌های منحصر به فرد یزدی‌ها تا حدودی کمرنگ شده است که لازم است این ارزشها احیا شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش به صنعت گردشگری در ایران اشاره کرد و گفت: من در برنامه‌هایی که در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ ارائه داده بودم به ایجاد اشتغال از راه صنعت گردشگری تاکید کردم متاسفانه تاکنون نسبت به اشتغال پایدار از راه گسترش گردشگری غفلت شده است که امیدوارم در دولت دوم آقای روحانی به صنعت گردشگری توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه از راه گردشگری می‌توان پیام فرهنگی انقلاب اسلامی را مخابره کرد، خاطرنشان کرد: می‌توان از ابزارهای فرهنگی برای کمک به نهادهای بین المللی مانند یونسکو بهره برد بخصوص می‌توان از فرصت نامگذاری ثبت جهانی یزد در راه گسترش اهداف صلح طلبانه نظام استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار