سید جواد هاشمی در نشست خبری آهوی پیشونی سفید ۲:

نقش فروشی نمی کنم/سینمای کودک در شان کودکان و خانواده ها نیست

سید جواد هاشمی با اشاره بر اینکه فرزند یکی از سرمایه گزاران در سری دوم بازی می کند گفت: من هیچ وقت نقش فروشی نمی کنم و بار ها هم این اتفاق برایم افتاده که پیشنهاد پول می دهند تا فرزندشان در فیلم هایم بازی کند، اما من قبول نمی کنم.

کد مطلب: ۶۶۲۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد

نشست خبری فیلم سینمایی پیشونی سفید 2 با حضور سید جواد هاشمی، تهیه کننده نویسنده و کارگردان، ترلان پروانه، امیرغفارمنش،ارسلان قاسمی و امیررضا احمدی بازیگران فیلم و بهنام صبوحی آهنگساز در حوزه هنری برگزار شد .
هاشمی در آغاز نشست یادآور شد: آهوی پیشونی سفید1 ، یک آرزو برای یک معلمی که ۳۰ سال در آموزش و پرورش کار کرده است بود؛ من با بچه ها بزرگ شدم و دغدغه ام این بود تا کاری کنم در ژانر کودک و نوجوان فیلم های ساخته شده در شان بچه ها و خانواده هایشان باشد و همچنین با کودکان در یک مناظره شوم و به آنها بفهمانم که اول باید خوبی و بدی هارا بشناسید .
وی تاکید کرد: ما بچه ها را نادیده گرفته ایم. ما بیش از ۳۰ سال است که نفهمیدیم که باید کودکان با آداب و رسوممان آشنا شوند. ما از دهه ۶۰ دیگر خوراکی به کودکان نداده ایم و انتظار داریم که همه ی آنها امامزاده بار بیایند .
وی در خصوص هزینه های قبل و آینده فیلم گفت: ادعا میکنم که آهوی پیشونی سفید ۱، ۲ و ۳ پرهزینه ترین فیلم های کودکان در سینما است .
وی ادامه داد: برای بچه ها باید چندین برابر بزرگسالان هزینه کرد .
هاشمی یادآور شد: بسیاری از خانواده ها می آمدند و می گفتند که هزینه ی بخشی از فیلم را می دهند تا سری دوم آن را بسازیم، و من ۵ سال صبوری کردم تا این بازخورد ها را ببینم و سری دوم را بعد از ۵ سال شروع کردم .
وی ادامه داد: من خودم به دنبال جمع آوری سرمایه شدم و خونه و دفترم را فروختم و سرمایه ای جمع کردم و بعد از تمام این اتفاقات یک سرمایه گزار پیدا شد .
هاشمی با اشاره بر اینکه فرزند یکی از سرمایه گزاران در سری دوم بازی می کند گفت: من هیچ وقت نقش فروشی نمی کنم و بار ها هم این اتفاق برایم افتاده که پیشنهاد پول می دهند تا فرزندشان در فیلم هایم بازی کند، اما من قبول نمی کنم .
هاشمی ادامه داد: در دوره ای از مدیریت فارابی در زمان تدوین یکی از فیلم هایم ۲۰ میلیون پول گرفتم و آنها تا حکم جلب هم پیش رفتند تا آن ۲۰میلیون را بگیرند. من به جرئت می گویم که برای فیلم هایم غیر از آن ۲۰ میلیون چیزی از دولت نگرفتم و من باید از نظام جمهوری شاکی باشم .
وی تاکید کرد: در سینما شکست مالی مهم نیست بلکه نباید شکست فرهنگی بخوریم .
هاشمی درباره مخاطب شناسی در فیلم هایش گفت: نمیتوانم بگویم مخاطب شناسی ام در این فیلم دقیق بوده اما می توانم بگویم مطالعه زیادی بر روی بچه ها کردم و همچنان من معلم ام و زندگی ام را با بچه ها گزرانده ام، نمیتوانم بگویم که تمامی بچه ها را می شناسم اما می توانم بگویم تمامی کودکان کار فانتزی را قبول دارند و به آن جذب می شوند .
وی درباره استقبال مردم از سری اول پیشونی سفید گفت: برایم جالب بود که بعد از ۵ سال مدیر یک موسسه پخش گفت که باز هم از سری اول تکثیر کنم برای اینکه بازار آن را می خواهد .
وی افزود: زمان اکران سری اول فیلم، ۵فیلم فانتزی کودک با هم در نزدیکی محرم اکران شد و سی دی آهوی پیشونی سفید ۱ در ۳ روز تمام شد. این در حالی بود که سینما فیلم های افتضاحی را در اکران داشت .
هاشمی تاکید کرد: کار کودک و نوجوان خیلی کار سختی است و من برایم مهم است تا فیلم را کودکان ببینند .
وی در خصوص ساخت عروسک از کاراکتر های فیلم گفت: من نیز دوست دارم تا عروسک این کاراکتر ها ساخته شود و به دنبال روند این کار هم هستم .
هاشمی در پاسخ به خبرنگار فرهنگی پانا در خصوص انتخاب اختاپوس به عنوان اسم فیلم گفت: ما انتخاب این اسم را به صورت جمعی گرفتیم اما شریفی نیا نیز گفت که اسم آهوی پیشونی سفید را عوض کنیم تا با فیلم دیگری اشتباه گرفته نشود .
وی درباره سری سوم فیلم گفت: ما قالب سازی سری سوم را شروع کردیم و سبک جدیدی را در فیلم وارد کردیم که حیوانات مانند انسان ها احساس دارند و با توجه به آن پیش می روند .
هاشمی در خصوص انتخاب بازیگر برای نقش پیشونی طلا گفت: ابتدا مهناز افشار خودش برای بازی در فیلم درخواست داده بود و خب بازیگر خوبی برای این فیلم بود اما با توجه به ذهنیت خودم از کاراکتر ها لیلا اوتادی را برای این نقش انتخاب کردم و فکر میکنم اوتادی به این نقش نزدیک تر است .
وی ادامه داد: من سعی می کنم تا این فیلم را به جشنواره فجر برسانم نه به خاطر گرفتن جایزه بلکه به خاطر تبلیغ فیلم .
هاشمی درباره فیلم هایی که درباره ی کودک ساخته می شود گفت: این گونه فیلم ها قصه ی متفاوتی از فیلم کودک دارد و نباید وارد جشنواره شود .
وی با شکایت از انتخاب بعضی داوران برای جشنواره فیلم کودک گفت: جمال شورجه در جشنواره برای بخش کودک و نوجوان داور شده بود و به شدت برای جایزه گرفتن فیلم مخالفت می کرد .
وی تاکید کرد: انتخاب داوران بخش کودک و نوجوان اشتباه بود .

در ادامه نشست ترلان پروانه درباره طرز تفکر خود گفت: با بزرگتر شدنم طرز تفکرم تغییر کرده و در این چند سال خیلی گزیده ای کار کردم و وقتی آدم نقشی را خلق می کند و می بیند خیلی ها، کار های بسیاری کرده اند خیلی تغییر می کند .
وی افزود: اما من بی صبرانه منتظر شروع کار هستم .
پروانه ادامه داد: یک سری از دوستان کم لطفی داشتند و گفتند این چه کاری است که بازی می کنی اما من احساس می کنم که در قبال سینمای کودک و نوجوان مسئولم .
پروانه با بیان اینکه جای خالی در سینما کودک دیده می شود گفت: من فکر می کنم پیشونی سفید جوابگو جای خالی سینمای کودک و نوجوان است .
هاشمی با معرفی یک بازیگر کودک جدید در فیلم گفت: امیررضا احمدی نقش فلفلی راد ر سری دوم بازی می کند و این انتخاب به دلیل پرو بودن او بود .
وی در حال حاضر در کوچه درختی که صبح ها از شبکه ۲ پخش می شود بازی کرده است .

امیررضا احمدی بازیگر نوجوان فیلم اظهار داشت: واقعا فکر کنم 30 بار این فیلم را دیدم چون نقش ها را دوست دارم نه زیاد ترسناک است و نه خواب آور بلکه فیلم دوستداشتنی است .

بهنام صبوحی آهنگساز فیلم گفت: شب گذشته بخش‌هایی که مربوط به ترانه است را ضبط کردیم. افراد کمی در بازیگری هستند که درست بخوانند اما امیر غفارمنش و یا امین زندگانی تسلط خوبی در این زمینه دارند .

وی ادامه داد: برای ضبط صدای خانم ها متاسفانه کمی مشکل وجود دارد اما در حال رفع این مشکلات هستیم.

وی ادامه داد: در بخش هایی از فیلم موسیقی هایی در قالب راک، پاپ، سنتی و فانتزی داریم و سعی بر بیرون دادن البومی همزمان با اکران فیلم هستیم.

ارسلان قاسمی در پایان این نشست گفت: من نقش پنجه طلا در آهوی پیشونی سفید 2 را که یک کاراکتر جدید است بازی می کنم اما این نقش در سری دوم بسیار کمرنگ است اما در سری سوم به عنوان قهرمان داستان حاضر می شود.

وی یادآور شد: تابحال چنین نقشی را بازی نکرده بودم و این نقشی بسیار متفاوت از من است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار