زرافشان در گفت و گو با پانا بیان کرد؛

تجاری سازی دستاوردهای شاخص دانش آموزی با همکاری نهادهای حمایتی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از تجاری سازی دستاوردهای دانش آموزی با همکاری نهادهای حمایتی در حوزه علمی و مهارتی خبر داد.

کد مطلب: ۶۶۱۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد

علی زرافشان در گفت وگو با پانا، درخصوص توجه به تجاری سازی دستاوردهای شاخص دانش آموزان نخبه، اظهار کرد: اکنون برای تمامی دانش آموزان فعال در شاخه فنی و حرفه ای، کاردانش و نظری حمایت های قابل توجهی در نظر گرفته شده و براین اساس تفاهم نامه هایی با بنیاد نخبگان، صندوق کارآفرینی و صندوق حمایت از نوآوران تنظیم کردیم.

وی با اشاره به اینکه نهادهای یادشده حمایت های لازم را از دانش آموزان انجام خواهند داد، افزود: در جشنواره مسابقه مهارتی دانش آموزان از 300 دانش آموز با رتبه برتر کشوری از طریق صندوق کارآفرینی حمایت شده و به هر کدام از دانش آموزان 10 میلیون تومان داده شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اکنون دستگاه های حمایتی که تا به حال فقط از دانشجویان حمایت می‌کردند در حوزه دانش آموزی و آموزش و پرورش وارد عمل شدند و برای رفع موانع حقوقی نیز تلاش هایی داشتیم.

زرافشان بیان کرد: با تهیه دستورالعمل های جدید مشکلات حقوقی مربوط به تجاری سازی دستاوردهای دانش آموزان به دلیل آنکه کمتراز سن قانونی هستند رفع می شود.

وی اظهار کرد: برای تجاری سازی در حوزه نانو تجاری سازی اقداماتی انجام شده و قریب به یک سال است برنامه های تجاری سازی دستاوردهای دانش آموزی را دنبال می کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مورد ایجاد سازمان فرا وزارتی در حوزه آموزش های مهارتی یادآور شد: چنین نهادی پیش از انقلاب نیز وجود داشته و اکنون با توجه به اینکه دستگاه های متولی آموزش های مهارتی مانند علمی کاربردی، مراکز فنی و حرفه ای و دانشگاه ها در حوزه فعالیت های مهارتی وجود دارد بنابراین نیاز به یک نهاد سیاستگذار داریم که البته این بحث در برنامه پنجم توسعه مطرح شد اما تحقق نیافت و مجددا پیش نویس این مساله را تهیه کرده که بعد از طی روند قانونی به مجلس می رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار