رویدادهای هفت روز گذشته به روایت خبرنگاران پانا؛

یک هفته سیاسی: از درگذشت وزیر خارجه دولت موقت تا خبرهای جدید از حصر

درگذشت ابراهیم یزدی وزیر خارجه دولت موقت، اولین نشست خبری سخنگوی دولت دوازدهم و گفت‌وگوی تلویزیونی حسن روحانی رئیس جمهوری از جمله مهم‌ترین رویدادهای سیاسی هفته گذشته بودند.

کد مطلب: ۶۵۹۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگاران پانا؛ شامگاه یکشنبه ابراهیم یزدی وزیر خارجه دولت موقت و سیاستمدار باسابقه کشورمان شامگاه یکشنبه در سن ۸۶ سالگی پس از دوره‌ای بیماری در شهر ازمیر ترکیه درگذشت.

جدای از شخصیت‌های سیاسی، حسن روحانی رئیس جمهوری، محمدجواد ظریف وزیر امورخاجه، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری از جمله مقاماتی بودند که به مناسبت درگذشت یزدی پیام تسلیت صادر کردند.

محمدتوسلی فعال سیاسی و ملی مذهبی در گفت‌وگو با پانا درباره یزدی اظهار کرد: یزدی تلاش کرد تا از مطالبات تاریخی ملت ایران که همان آزادی ، مردم سالاری ، کرامت انسانی و حقوق بشر هست، دفاع کند.

لابی نمایندگان در آرژانتین

طی روزهای اخیر بحث لابی برخی نمایندگان مجلس در دفتری در میدان آرژانتین پایتخت از موضوعات قابل توجه در عرصه سیاست بود. در این باره طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: سبک و سیاق برخی نماینده های باسابقه فراکسیون امید با دیگر اعضای که تازه به مجلس ورود پیدا کرده اند متفاوت است اما اینکه اینها در هر موردی لابی می کنند و کسی را می اندازند موضوعی است که نمی توانم درباره آن اظهار نظر کنم. او همچنین گفت که محل مورد اشاره برخی نمایندگان در میدان آرژانتین دفتر آقای تاجگردون است.

همچنین در همین هفته فراکسیون امید برای انتخاب دور جدید هیأت رئیسه خود تشکیل جلسه داد که با رأی مجدد اعضا محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس دوباره به ریاست این فراکسیون مجلس برگزیده شد.

اولین نشست سخنگوی دولت دوازدهم

محمدباقر نوبخت صبح دوشنبه گذشته پشت تریبون سخنگوی دولت رفت. تا پیش از این گفته می شود روحانی قرار است فرد دیگری را که فقط مسئولیت سخنگویی دولت را بر عهده دارد،‌به این سمت منصوب کند. نوبخت در این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار پانا درباره پیگیری دولت برای تحقق خواسته مهدی کروبی برای محاکمه شدن؛‌ گفت: « درباره خروج نیروهای امنیتی و وزیر اطلاعات گزارشی داد که این اتفاق افتاده و ان‌شاءالله گام‌های بعدی هم برداشته شود. اینکه دادگاهی تشکیل شود در حوزه اختیارات قوه قضاییه است اما من در جلسه شورای عالی امنیت ملی حضور داشتم که مباحث خوب و دقیقی آنجا مطرح شد که البته جمع‌بندی آن را دبیر شورا گزارش خواهد کرد.»

اولین گفت‌وگوی رئیس جمهوری دوازدهم

حسن روحانی رئیس جمهوری شامگاه سه شنبه از شکبه یکم سیما با مردم سخن گفت. او در پاسخ به سوال خبرنگار به ویژگی‌های دولت خود اشاره کرد و دولت دوازدهم را فراجناحی و همچنین هماهنگ تر نسبت به دولت یازدهم دانست. روحانی در این گفت‌وگو تأکید کرد که قصد دارد در دولت دوازدهم جوانان و بانوان بیشتری را در قوه مجریه به کار بگیرد. البته توصیف او از عرصه سیاست داخلی کشور با واکنش‌هایی نیز مواجه بود. صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در توئیتر خود اظهارات روحانی را توصیفی غیر واقعی از ایران دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار