از جزیره تا تیم ملی ایران/

دو رگه جدید در راه ایران/ تقویت دفاع با اصول فوتبال انگلیسی + فیلم

گزینه جدید کارلوس کی روش برای حضور در تیم ملی ایران با 25 سال سن از غرب اروپا خواهد آمد.

کد مطلب: ۶۵۹۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی پانا؛ روند حضور دورگه ها در تیم ملی ایران که با ملی پوش شدن فریدون زندی در دوران سرمربی گری افشین قطبی در تیم ملی آغاز شد و با حضور اشکان دژاگه و رضا قوچان نژاد اوج گرفت به نظر می رسد همچنان ادامه خواهد داشت.

پس از اینکه حضور دو رگه ها بعد از حضور استیون بیت آشور در جام جهانی 2014 متوقف شده بود و بعد از جام جهانی برزیل دو رگه جدیدی به تیم ملی نپیوسته بود با دعوت سامان قدوس به تیم ملی به نظر می رسد این روند باز هم آغاز شده است.

شنیده می شود گزینه بعدی کی روش برای جوان تر کردن تیم از جزیره به ایران خواهد آمد.

رایان تفضلی مدافع 25 ساله تیم پتربورگ که در دسته اول فوتبال انگلیس حضور دارد گزینه ای است که برای تقویت خط دفاعی تیم ملی در نظر گرفته شده است.

تفضلی فوتبال خود را از مدرسه فوتبال ساوتهمپتون آغاز کرد. وی در 18 سالگی به طور رسمی وارد دنیای حرفه ای شد و در لیست بزرگسالان ساوتهمپتون قرار گرفت اما طی سه فصل فرصت بازی پیدا نکرد و در نیم فصل دوم 2010 - 2009 به تیم دسته دومی سالیسبوری پیوست و برای این تیم طی دو نیم فصل 14 بازی انجام داد تا اولین حضور رسمی اش در فوتبال جزیره در سن 19 سالگی رقم خورده شود.

پس از پایان قرارداد قرضی او باز هم به ساوتهمپتون برگشت و تا نیم فصل اول 2012 - 2011 نیمکت نشین این تیم بود تا اینکه با پایان مدت قراردادش به کمبریج سیتی در دسته چهارم انگلیس پیوست. مدت قرارداد او با تیم یک سال بود.

با تمام شدن زمان قرارداد تفضلی با کمبریج سیتی این مدافع بیست ساله در نیم فصل دوم 2013 -2012 با امضا قراردادی چهار ساله به مانسفیلد تاون در دسته دوم رفت و در این تیم درخشش خود را با انجام 99 بازی و به ثمر رساندن 8 گل آغاز کرد تا اینکه فصل گذشته مورد توجه تیم دسته اول پتربورگ یونایتد قرار گرفت پیراهن این تیم را بر تن کرد.

از ابتدای فصل گذشته تا کنون مدافع یک متر و 96 سانتی متری به آرامی تبدیل به مهره ثابت این تیم و مورد اعتماد گرنت مک کان ایرلندی شده است و در 34 بازی برای تیمش به میدان رفته و 3 بار با پیراهن این تیم گلزنی کرده است.

مدافع سرزن پتربورگ که در فصل جدید هم بازیکن اصلی تیمش است و از سوی سایت ترانسفر مارکت 250 هزار یورو ارزش گذاری شده شنیده می شود گزینه جدید کارلوس کی روشی است که در آخرین اقدام خود از دعوت پژمان منتظری به تیم ملی خودداری کرده است.

محمد حسن نژاد

مشاهده فیلم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار