وزیر صنعت، معدن و تجارت:

فرش ایرانی به روزهای اوج خود باز می‌گردد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اجرای سیاستگذاری جدید توسط دولت برای توقف روند نزولی فرش ایرانی در بازار جهانی گفت: با همت و همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی فرش ایرانی به روزهای اوج خود باز می‌گردد.

کد مطلب: ۶۵۷۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش پانا محمد شریعتمداری پس از آیین گشایش بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌الملی تهران گفت: این نمایشگاه یکی از بزگترین وقایع فرش در جهان است و هیچ نمایشگاهی در دنیا با این ابعاد در زمینه فرش دستباف ایرانی برگزار نمی‌شود.

وی با اشاره به افزایش یک درصدی فضای نمایشگاهی در نمایشگاه امسال، گفت: بیش از 732 غرفه به شرکت‌های مختلف واگذار شده است و با تلاش مرکز ملی فرش ایران نزدیک به یکصد تاجر و بازرگان بزرگ فرش ایران از 24 کشور دنیا به این نمایشگاه دعوت شده اند تا به صورت مستقیم با تولیدکنندگان فرش دستباف ایران ارتباط برقرار کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیمی از شرکت کنندگان نمایشگاه امسال را ایرانی دانست و افزود: نیمی دیگر از شرکت کنندگان نمایشگاه، خارجی‌های هستند که فرش ایرانی را در بازارهای جهانی تبلیغ می‌کنند.

شریعتمداری با تأکید بر اجرای سیاستگذاری جدید توسط دولت برای توقف روند نزولی فرش ایرانی در سال‌های گذشته، گفت: با همت و همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی فرش ایرانی به روزهای اوج خود باز می‌گردد و شرایطی که به مجموعه فرش و فرشبافان در سال‌های گذشته شده است، جبران خواهد شد.

وی نقش هنر صنعت فرش دستباف را در گسترش فرهنگ ایرانی قابل توجه توصیف کرد و افزود: اشتغال گسترده، هزینه‌های محدود سرمایه گذاری در مقایسه با دیگر زمینه‌ها و میزان ارزآوری خوب از پتانسیل‌های مهم این هنر صنعت است.

شریعتمداری با تأکید بر توجه انسانی به مقوله فرش ایرانی، عنوان کرد: بیمه فرشبافان به گونه ای که زندگی آن‌ها را تأمین کند، تأمین مسایل مربوط به حوزه بهداشت و درمان و همچنین جلوگیری از فرش بافی به سبکی که عارضه‌های پزشکی به وجود نیاید از اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه فرش خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ضرورت به‌هم‌رسانی بازارها برای حضور در بازارهای جهانی، افزود: مرکز ملی فرش ایران به عنوان نهاد اصلی به‌هم‌رسانی بازارهای این حوزه باید در این زمینه فعالیت های خود را گسترش دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار