اردو تمرین زندگی، تحمل سختی ها است

جانشین اردوی ملی قطبی پیشتازان سازمان دانش آموزی گفت: اردو تنها محل آموزش نیست و مهارت ها باید در دانش آموزان نهادینه شود و زمانی سازمان به اهداف تربیتی و پرورشی خود می رسد که یک التزام، اعتقاد و پایبندی در اعضا و مربیان پیشتاز و فرزانه به وجود آید.

کد مطلب: ۶۵۷۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد

علی حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار پانا فارس در حاشیه روز دوم اردو ملی_قطبی سازمان دانش آموزی به میزبانی استان فارس اظهار داشت: اساس سازمان دانش آموزی تربیت اجتماعی و حضور دانش آموزان در فعالیت های گروهی، تشکیلاتی و تمرین زندگی در شرایط سخت است.
وی افزود: فضای اردو و اردوگاه افزایش اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری شرکت کنندگان را بدنبال دارد.
وی تصریح کرد: اردو های در سطح ملی باعث آشنایی با آداب و سنن مناطق مختلف کشور با یکدیگر و تبادل شیوه های با هم زندگی کردن، تعاملات اجتماعی، آداب معاشرت و قانون مداری است.
جانشین اردو در ادامه ابراز داشت: اردو های تشکیلاتی سازمان دانش آموزی با ایجاد فضای معنوی و فضایی مفرح و شاد به همراه فریاد شادی خط نفی بر خشونت ها، غم و اندوه و نا امیدی هایی است که گاهی در جامعه حاکم بر احساسات افراد می شود و اردو ضامنی برای این موضوعات است.
حسن زاده اضافه کرد: دانش آموزان مراحل شهرستان و استان را طی کرده و سپس به مراحل ملی و قطبی میرسند و به این معنا است که شرکت کنندگان از یک آمادگی قبلی برخوردار هستند.
وی افزود: اردو تنها محل آموزش نیست و مهارت ها باید در دانش آموزان نهادینه شود و زمانی سازمان به اهداف تربیتی و پرورشی خود می رسد که یک التزام، اعتقاد و پایبندی در اعضا و مربیان پیشتاز و فرزانه به وجود آید.
رئیس سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویر احمد خاطرنشان کرد: اردو های قطبی امکان حضور بیشتری از دانش آموزان و مربیان در کلاس های آموزشی و مهارتی را فراهم می کنند که باعث می شود سطح تشکیلات اقصی نقاط کشور به مراتب بالاتر و با کیفیت تر شود.
حسن زاده افزود: 42نفر از مربیان پیشتاز، 42نفر از مربیان فرزانه، 84نفر از اعضا پیشتاز و 84 نفر از اعضا فرزانه استان کهگیلویه و بویر احمد در اردو ملی_قطبی سازمان دانش آموزی به میزبانی استان فارس حضور دارند.

اردوی ملی مربیان و اعضای سازمان دانش آموزی امسال به صورت قطبی و در 5 قطب کشور برگزار شد که استان فارس به عنوان قطب یک میزبان استانهای بوشهر، خوزستان، هرمزگان، کرمان و کهگیلویه و بویر احمد است و اردوی اعضای پیشتاز تشکیلات این سازمان با حضور بیش از هزار نفر دانش آموز از دیروز در شیراز آغاز شده و تا روز جمعه ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار