برنامه‌ای که باورهای اشتباه درباره اعتیاد را نشان می‌دهد

تهیه‌کننده «باورهای غلط» درباره موضوع این برنامه که در حال پخش از شبکه آموزش است، گفت: گرایش جوانان به سمت اعتیاد به دلیل یک باور و نگرش اشتباه است که در ذهنشان وجود دارد.

کد مطلب: ۶۵۷۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ جلال چاوشیان با بیان اینکه ایده ساخت برنامه «باورهای غلط» چگونه شکل گرفت، بیان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر دو یا سه سال قبل کتابی به نام «باورهای غلط» با تالیف هومان نارنجی‌ها چاپ کرده بود. زمانی که این کتاب را دیدم به ذهنم رسید که ما می‌توانیم برنامه‌ای با این موضوع بسازیم به دلیل اینکه گرایش جوانان به سمت اعتیاد به دلیل یک باور و نگرش غلط است که در ذهنشان وجود دارد.

او افزود: با ستاد مبارزه با مواد مخدر و گروه طرح و برنامه شبکه آموزش جلسه‌ای داشتیم و موضوع خود را مطرح کردیم. آن‌ها ایده ما را پسندیدند و قرار شد که این برنامه را بسازیم.

تهیه‌کننده برنامه «باورهای غلط» با اشاره به محتوای برنامه اظهار کرد: برای هر باور غلطی که درباره اعتیاد مطرح شده است شاهد مثال پیدا کردیم. با افرادی که در کمپ حضور دارند، صاحب‌نظران و اساتید گفت‌وگو انجام دادیم. سعی کردیم این باورهای غلط را توضیح دهیم تا برای رفع آن باور هم برخورد منطقی داشته باشیم و در همین راستا درس گفتاری از اساتید ارائه کرده‌ایم. در واقع سعی کرده‌ایم از طریق توضیح و نقد ذهن مخاطب را برای مقابله با این نوع باورها آماده کنیم.

او ادامه داد: ما در برنامه بخش‌هایی مانند موشن‌گرافیک، گفت‌وگو با کارشناسان، صاحب‌نظران، مردم و افراد کمپ را داریم و با سوال، تست و آزمون سعی می‌کنیم برنامه را پیش ببریم.

چاوشیان با اشاره به زمان پخش و ساختار برنامه بیان کرد: این برنامه ۴۸ قسمتی در ۳۰ دقیقه تولید شده است که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ساعت ۱۹ به روی آنتن شبکه «آموزش» می‌رود. نوید نوروزی گوینده برنامه است. در این برنامه یک مجری به همراه یک کارشناس یا دو کارشناس بدون مجری حضور ‌دارند.

او با اشاره به برنامه‌های دیگری که با موضوع اعتیاد در تلویزیون ساخته است، گفت: ما سه برنامه به نام‌های «خانواده‌ها بدانند»، «مواد مخدر از الف تا ی» و «باورهای غلط» را درباره اعتیاد تولید کردیم. در سری اول برنامه فکر ما این بود که باید آگاهی خانواده‌ها درباره اعتیاد افزایش پیدا کند و ما آن‌ها را آگاه کنیم به دلیل اینکه خانواده‌ها می‌توانند در مقابله و کنترل این مساله کمک‌کننده باشند؛ بنابراین به سمت خانواده‌ها رفتیم و مواردی را مطرح کردیم تا دانششان را افزایش دهیم. سعی کردیم در سری دوم دانش عمومی جامعه را درباره انواع مواد مخدر افزایش دهیم تا بدانیم مواد مخدرها کدامند.

تهیه‌کننده برنامه «باورهای غلط» درباره تفاوت برنامه «باورهای غلط» با دو برنامه دیگر اظهار کرد: در برنامه سوم به «باورهای غلط» افراد درباره اعتیاد رسیدیم و در کار خود تفاوت مفهومی و معنایی نسبت به دو برنامه قبلی ایجاد کردیم. تعداد قسمت‌ها و زمان برنامه اول ما بیشتر بود اما در برنامه جدید سعی کردیم با زمان محدود مخاطب را جذب کنیم و نگاه مخاطب به اعتیاد را تعدیل کنیم.

جلال چاوشیان درباره اینکه آیا ساخت برنامه درباره اعتیاد را ادامه خواهد داد؟ بیان کرد: ما همچنان روی موضوع اعتیاد مطالعه می‌کنیم و طبیعتا ادامه کار ما با مدیر شبکه و ستاد مبارزه با مواد مخدر ارتباط پیدا می‌کند. ما در حال مطالعه و بررسی برخی ایده‌ها و موضوع‌ها هستیم و همچنین موضوع اعتیاد زنان را مد نظر داریم. اگر قرار باشد برنامه‌ دیگری در این راستا تولید شود سال ۹۷ خواهد بود اما این امر به شبکه و ستاد مبارزه با مواد مخدر بستگی خواهد داشت.

منبع:ایسنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار