یونیورسیاد دانشجویان جهان/

دومین مدال طلای ایران برای تکواندو

تکواندوکار وزن ۵۸ - کیلوگرم دومین مدال طلای تکواندو و کاروان ورزش ایران را در (یونیورسیاد ۲۰۱۷) بازی‌های المپیک دانشجویی چین تایپه کسب کرد.

کد مطلب: ۶۵۷۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ بیست و نهمین دوره بازی‌های یونیورسیاد ۲۰۱۷ با حضور ۷۶۳۹ ورزشکار از ۱۴۲ کشور جهان و در ۲۱ رشته ورزشی از روز ۲۸ مرداد به طور رسمی در چین تایپه آغاز شده است که در ادامه مسابقات تکواندو این بازی‌ها امروز هادی تیران ولی پور مدال طلا و ملیکا میرحسینی به مدال برنز رسید.
هادی تیران ولی‌پور نماینده وزن ۵۸ - کیلوگرم ایران در نخستین دیدار خود «محمد المرزوقی» از امارات را با نتیجه ۲۱ بر یک برد، سپس «سرگیو سوزوکی» از ژاپن را یازده بر هشت شکست داد و در سومین مبارزه «یونگکوآن لی» نماینده کره‌جنوبی را ۱۹ بر ۱۲ از پیش رو برداشت.
او در مرحله نیمه نهایی «تاوین هانپراب» تایلندی نایب قهرمان المپیک ریو ۲۰۱۶ را ۹ بر هفت شکست داد و راهی فینال شد. نماینده وزن دوم کشورمان در دیدار پایانی «روی براگانسا» تکواندوکار پرتغالی نایب قهرمانی یونیورسیاد ۲۰۱۵ را با نتیجه هفت بر پنج مغلوب کرد و توانست مدال طلای این دوره از رقابت‌ها را به نام خود ثبت کند.
همچنین ملیکا میرحسینی در وزن ۶۷ - کیلوگرم تیم بانوان، در گام نخست «یولیا میوتس» روس را یازده بر هشت شکست داد و در مرحله دوم با انصراف "آنیکا گودل" از لهستان بدون مبارزه راهی دور سوم شد تا به مصاف «چن چنگ» از چین برود. او در این مرحله با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید. میرحسینی در ادامه از «چیا چوآنگ» از چین تایپه ۱۰ بر چهار شکست خورد و به مدال برنز رقابت‌های یونیورسیاد دست یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار