استاندارخراسان جنوبی:

۷۰۸ طرح و پروژه در هفته دولت امسال به بهره برداری خواهد رسید

استاندارخراسان جنوبی که در نشست خبری و به مناسبت تشریح برنامه هاي هفته دولت سخن مي گفت با بيان اين مطلب، افزود: در هفته دولت امسال ۷۰۸ طرح و پروژه با ۷۶۰ ميليارد تومان اعتبار در ۱۱ شهرستان استان افتتاح و کلنگ زني خواهد شد.

کد مطلب: ۶۵۷۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی ، سيد علي اکبر پرويزي، با بيان اينکه از مجموع ۷۰۸ پروژه ، ۲۸۰ پروژه در بخش شهري و ۴۲۸ پروژه نيز در حوزه روستايي كلنگ زني و افتتاح خواهد شد، افزود: از مجموع كل پروژه ها ۶۶۲ پروژه افتتاح و عمليات اجرايي ۴۶ پروژه نيز شروع خواهد شد .

وی با بیان اینکه با افتتاح اين پروژه ها براي ۲۷۰۰ نفر اشتغال ايجاد خواهد شد، افزود: بخش اعظمي از اين پروژه ها در حوزه هاي آب و فاضلاب، راه و شهرسازي، حمل و نقل، علوم پزشکي و نوسازي مدارس خواهد بود؛ اين در حاليست که در تمامي شهرستان هاي استان پروژه هاي قابل افتتاح و كلنگ زني خواهيم داشت .

مقام عالی دولت در استان، به برخی پروژه های شاخص در هفته دولت اشاره کرد و افزود: اميد است با پيگيري هاي انجام شده عمليات اجرايي اتصال استان به خط ريلي راه آهن سراسري با اجراي فاز اول آن که مربوط به کال شور - گناباد است با حضور وزير راه و شهرسازي آغاز شود .

پرویزی، با بیان اينکه کنسرسيوم راه آهن استان خراسان جنوبي تشکيل شده است، افزود: اين كنسرسيوم به صندوق توسعه ملي معرفي شده كه اميدواريم هرچه سريعتر روند اجرايي آن آغاز گردد؛ چرا كه با اجراي آن مهمترين اتفاق تاريخ استان خراسان جنوبي رقم خواهد خورد .

وی ادامه داد: یکی از مهمترين کارهايي که بايد به انجام مي رسيد توجه ويژه مسئولين كشوري به اين استان و معطوف كردن توجه آنان به خراسان جنوبي بود كه با اقدامات صورت گرفته توانستيم تا حد زيادي به اين امر نائل شويم .

استاندارخراسان جنوبی، سفر دکتر روحانی به خراسان جنوبی را مويد اين مطلب دانست وتصريح کرد: اقدامات مناسبي که از سوي دولت در زمينه راه هاي مواصلاتي، بيمارستان ها و ساير بخش ها به انجام رسيده گواه صادقي بر اين مدعا است .

پرویزی، به اقدامات بسیار مناسب در حوزه دوبانده کردن راه ارتباطي بيرجند - قاين اشاره کرد و ادامه داد: در سال جاري بالغ بر ۲ ميليارد تومان اعتبار در زمينه تکميل پايانه مرزي ماهيرود اختصاص يافت، اين در حاليست كه آسفالت مسير ارتباطي ماهيرود - فراه نيز در اولويت كاري دولت قرار دارد .

وی بهسازی ۱۰۰ کیلومتر از راه ارتباطي بيرجند - نهبندان را مورد تاکيد قرار داد وافزود: تعريض و بهسازي مسير ارتباطي سربيشه - ماهيرود نيز در دست اقدام است که با بازگشايي اين مسير علاوه بر توسعه صادرات ، مرز ماهيرود به يكي از مهمترين مرزهاي رسمي كشور بدل خواهد شد .

مقام عالی دولت در استان، آسفالت راه ارتباطی دیهوک - کرمان - فردوس را مورد تاکيد قرار داد و افزود: با بازديد هايي كه از سوي مسئولين كشوري از مسير ارتباطي ديهوك به راور صورت گرفته اميد است با تشكيل يك تيم ضربتي هرچه سريعتر اين مسير نيز در دستور كار وزارت راه قرار گرفته و به نتيجه مورد نظر ختم شود .

پرویزی، دوبانده کردن مسیر ارتباطي يزد - طبس را اقدامي مهم و ملي برشمرد وخاطر نشان ساخت: اين امر علاوه بر اهميتي که در سطح ملي دارد براي استان خراسان جنوبي نيز داراي اهميت حياتي است که اميدواريم اين طرح نيز هرچه سريعتر وارد فاز اجرايي شود؛ اين در حاليست كه بودجه مورد نياز اين پروژه نيز در بودجه سال ۹۵ ديده شده است .

وی با بیان اینکه کارخانه کك طبس آماده بهره برداري است، افزود: فولاد قاينات نيز مشكلاتي در حوزه اعتبارات ارزي و ريالي داشت كه بخش اعظمي از آنها مرتفع شده و اميدواريم در اولين فرصت با حضور مسئولين كشوري فاز اول اين پروژه نيز به بهره برداري برسد .

استاندارخراسان جنوبی، خراسان جنوبی را دارای معادن بسيار غني برشمرد و تصريح کرد: در حوزه استخراج مس و طلا از معدن مس قلعه زري يک شرکت سرمايه گذار استراليايي كار خود را آغاز كرده كه اميدواريم هرچه سريعتر اين امر نيز محقق شود .

پرویزی، به خشکسالی هاي چندين ساله در استان اشاره کرد و افزود: تامين آب شرب يکي از خواسته هاي مهم مردم استان است كه اجراي انتقال آب به استان از درياي عمان در دستور كار قرار گرفته و تا كنون اقدامات بسيار مناسبي نيز در اين زمينه صورت گرفته است .

مقام عالی دولت در استان، با بیان اینکه با پيگيري هايي که صورت گرفته در حال حاضر تمامي مسئولين ارشد کشوري به اهميت موضوع انتقال آب به استان وقوف كامل دارند، افزود: با تلاش هايي كه صورت گرفته براي اولين بار طرح بزرگ انتقال آب از درياي عمان به استان وارد فاز مطالعاتي شده و مطالعات آن شروع شده است .

وی یکی از طرح هاي در دست اقدام دولت براي تأمين آب مورد نياز استان را استفاده از آب ژرف دانست و افزود: به منظور انجام مطالعات اين طرح تفاهم نامه مطالعاتي مشترک سه جانبه اي فيما بين استانداري خراسان جنوبي، معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و وزارت نيرو منعقد شده است .

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد ۲۵ درصد از هزینه مطالعات اين طرح توسط استان ، ۲۵ درصد هزينه ها توسط معاونت علمي و فناوري رئيس جمهور و ۵۰ درصد هزينه ها نيز توسط وزارت نيرو و شرکت هاي تابعه اين وزارتخانه تأمين و پرداخت شود؛ اين در حاليست که تاکنون ۱۶ ميليارد تومان اعتبار در خصوص مطالعات اين طرح بزرگ در نظر گرفته شده است .

وی خاطر نشان ساخت: امید است نتیجه مطالعات مثبت بوده و زمينه حفر اولين چاه ژرف در استان فراهم شود که در صورت اجرايي شدن اين کار نياز آبي استان در حوزه هاي شرب، صنعت و خدمات تأمين شده و مشکلي از اين بابت نخواهيم داشت .

وی با بیان اینکه با پيگيري هاي انجام شده دولت اجازه داد ۲۰ درصد از کمک هاي فني - اعتباري در حوزه ايجاد زيرساخت هاي سرمايه گذاري در استان هزينه شود افزود: با مساعدت دولت تدبير واميد و بر اساس برنامه ششم توسعه سرمايه گذاراني كه در استان خراسان جنوبي مايل به سرمايه گذاري باشند تا ۱۰ سال از پرداخت ماليات معاف خواهند بود اين در حاليست كه اين ميزان در شهرك هاي صنعتي به ۱۳ و در مناطق ويژه اقتصادي نيز به ۱۲ سال افزايش خواهد يافت كه فرصت بي نظيري براي كمك به سرمايه گذاران و فعالين حوزه اقتصادي در استان خواهد بود .

مقام عالی دولت در استان، بیکاری را دغدغه مهم دولت دانست و تصريح کرد: يکي از مهمترين راه هاي رفع معضل بيكاري و ايجاد اشتغال پايدار ايجاد سرمايه گذاري در هر دو بعد داخلي و خارجي خواهد بود و سرمايه گذاري نيز ايجاد نخواهد شد مگر اينكه سرمايه گذار امنيت رواني و آرامش خاطر داشته باشد تا بتواند نسبت به سرمايه گذاري اقدام كند .

پرویزی، خاطر نشان ساخت: همه در هر رده وجایگاهي که هستند اعم از مسئولين و رسانه ها در ايجاد زمينه هاي مناسب سرمايه گذاري در استان دخيل و سهيم هستند و همه بايد به عنوان يدي واحد در کنار يکديگر زمينه هاي سرمايه گذاري در استان را فراهم نمايند .

وی رسانه ها را از ارکان مهم دموکراسی دانست و تصریح کرد: نگاه دولت تدبير واميد حمايت از رسانه ها و توجه به آنان و رفع مسائل و مشكلات و درخواست هاي آنان است كه اميدواريم بتوانيم در اين زمينه نيز گام هاي جدي تري از قبل برداريم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار