طرح هفتگی پیاده روی مسیر تاریخ ، در کاشان

مدیر فرهنگسرای معراج کاشان از آغاز طرح هفتگی پیاده روی در مسیر تاریخ، در مجموعه بافت تاریخی و فرهنگی این شهر خبر داد.

کد مطلب: ۶۵۶۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ،نرگس قربانیان اظهار کرد: این برنامه با هدف توسعه فرهنگ ورزش همگانی و نشاط اجتماعی در بین شهروندان جامعه انجام می شود.

به گفته وی، همگانی کردن ورزش یکی از ضرورت های جامعه ای سالم و با نشاط است و مردم باید نگاه جدی به فعالیت های ورزشی در روز داشته باشند.

وی افزود: بخش دوم از اهداف اجرای این طرح، اهمیت و ضرورت آشنایی مردم به ویژه نسل کودک و نوجوان جامعه با تاریخ و آثار تاریخی کاشان است که در قالب یک برنامه گردشگری پیگیری می شود.

وی گفت: مردم باید بدانند که آثار گذشتگان بسیار با ارزش است و نسبت به اهمیت و ضرورت حفاظت از آن آگاهی بیشتری پیدا کنند و مانع از تخریب آن شوند.

وی در مورد مسیر طرح نیز تصریح کرد: مسجد و مدرسه آقابزرگ یكی از باشكوه ترین و زیباترین مساجد دوره قاجار در ایران به شمار می آید که آغاز ساخت آن در سال 1258 هـ.ق بوده و به مدت هشت سال طول کشیده که به سبک مدارس چهارباغ و صدر اصفهان ساخته شده است .

مدیر فرهنگسرای معراج کاشان تاکید کرد: توسعه فرهنگی جامعه، نیازمند مشارکت همه ارکان جامعه است که در این مسیر، خانواده ها در اولویت قرار دارد و اجرای طرح بافت گشت کاشان نیز با شعار خانواده، نشاط و ورزش برای عصر دوشنبه هر هفته برنامه ریزی شده است.

قربنیان افزود: در طول مسیر پیاده روی، راهنمایان گردشگری نیز آثار تاریخی و ویژگی های آن را برای شهروندان توضیح می دهند تا مردم نسبت به پیشینه تاریخی خود اطلاعات بیشتری داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار