دانش آموزان در محیط مدرسه فقط اطلاعات نظری را می آموزند

مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان در اختتامیه اردوی کار آفرینی در مصاحبه با خبرنگار پانا گفت:در این اردوی بزرگ در خصوص کلیات موضوع که مشخص بود همه ی همکاران زحمت کشیده بودند،خصوصا طرح ابتکاری مجموعه ی دکتر فیض بخش و سازمان دانش آموزی و دکتر علیگو به آن رسیدند که در این حوزه مجموعه دانش آموزی ورود پیدا کنند.

کد مطلب: ۶۵۶۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کرمان،دکتر محسن بیگی گفت: کار آفرینی امری است که به نظر می رسد هم از نظر وضعیت کشور ما و هم از نظر وضعیت اشتغال دانش آموزان در آینده و هم از نظر شعاری که مقام معظم رهبری مطرح کردند در رابطه با بحث اشتغال و تولید در واقع ضرورت داشته است.

وی افزود:ارزیابی اولیه ایی که انجام داده ایم به نظر می رسد استقبال دانش آموزان خیلی خوب بوده منتها نقاط ضعفی ممکن است وجود داشته باشد که باید در آینده برطرف شود.

محسن بیگی گفت:در مراحل بعدی خصوصا اعزام گروه منتخب به تهران بر اساس اطلاعات و اندوخته های دانش آموزان بهتر می شود ارزیابی کرد که برای آینده چه برنامه هایی می توان داشت.

وی همچنین افزود: یکی از مشکلات بزرگ مجموعه ی ما این است که دانش آموزان در محیط مدرسه فقط در حوزه سواد خواندن و نوشتن و کسب اطلاعات نظری کار می کنندو در حوزه رشد خلاقیت که بتوانند بهره وری را افزایش بدهند و برای زندگی برنامه ریزی کنند و بتوانند به سمت کار و تولید پیش بروند کمتر فعالیتی انجام شده.

مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان گفت:برنامه های مشابه این اردو که در قالب اردوی کار آفرینی 1000نفری برگزار شد طی دو دوره 500 نفری در واقع در همین راستا قراردارد نقص را برطرف می کند.

وی در انتها گفت:بحث کار آفرینی در برنامه درسی دانش آموازن باید قرار گیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار