آموزش وپرورش به دنبال تربیت متوازن است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خطاب به دانش آموزان گفت: در کنار آنچه که این چند روز آموزش دیدید باید گفتکار کردن فقط جنبه اقتصادی ندارد کار مساوی با این نیست که به ازای یک فعالیت هزینه ای دریافت کنیم.

کد مطلب: ۶۵۶۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد

مهدی فیض در مصاحبه با خبرنگار پانا گفت:اصل کار این است که انسان خدمتی به جامعه بشری بکند و فرعش این است که در قابل این خدمتی که به جامعه می کند درآمدی را هم کسب کند اینها بر می گردد به اینکه ما برای زندگی خود معنای خاصی را قائل باشیم.
وی افزود:ما در الگوی تعلیم و تربیت دنبال تربیت متوازن هستیم .
فیض گفت:در تربیت متوازن باید همه ی وظایف دانش آموز که در آینده خواهد داشت را پوشش داد تا دانش آموزان با یکی از وظایف خود که فعالیتهای شغلی و اقتصادی است آشنا شوند.
وی همچنین ضمن اشاره به بحث تربیت جوانان گفت:باید دانش آموازن به گونه ای تربیت شوند که بتوانند وظایف شغلی و اقتصادی را هم بر عهده بگیرد مخصوصا دانش موزان رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش که بلا فاصله بعد از دیپلم انتظار می رود وارد بازار کار شوند بیش از بقیه نیاز به این مهارت دارند و بقیه هم می توانند در دانشگاه این مهارت را کسب کنند .
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش گفت: با توجه به اینکه در 9 ماه سال تحصیلی و در دروس رسمی به موضوع کار آفرینی پرداخته نشده و کتابهای درسی وفعالیتهای رایجی که معمولا بر اساس فشارکنکور دانش آموز را جذب خود می کنند فعالیتها پا سخگوی تربیت این حوزه نیست ما بهترین فرصت را در تابستان دیدیم که از اوقات فراغت دانش آموزان استفاده کنیم .
وی افزود: برای برنامه های تابستان نگاهمان نگاه مکملی است در واقع آنچه که در طول سال تحصیلی که نقائص نظام تعلیم و تربیتی ما به حساب می آید سعی می کنیم در تابستان جبران کنیم که بخشی از آن مربوزط به حوزه کارآفرینی می شود.
وی ضمن تشکر از برگزار کنندگان اردوی کار آفرینی گفت:امسال طرح کار آفرینی با همکاری دانشگاه صنعتی شریف شکل گرفت که با رویکرد اقتصاد مقاومتی برای اولین سال در این حجم با جمعیت 1000نفری دانش آموزان استان کرمان برگزار شد .
فیض در ادامه افزود: دانش آموزان ظرف مدت 4 روز 50 ساعت دوره را دریافت می کنند و بعد از این 50 ساعت اگر شرایط موفقیت آمیز بود به سطح 2 دعوت شده و در سطح 2 نیز 50ساعت و در انتها ی دوره 20 ساعت به صورت مجازی آموزش خواهند دید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار