مدیر کل آموزش و پرورش لرستان

هنرمدیریت دراین است که بین نیازنامحدود و امکانات محدودتعادل برقرار كرد

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در گردهمایی مدیران مدارس و مراکز استثنایی گفت : خدمت به مجموعهای از انسانها که دچار مشکلات خاص جسمی حرکتی و یا اختلالات یادگیری هستند ، از چنان ارزش و قداستی برخوردار است که می توان آنرا عبادت نامید

کد مطلب: ۶۵۶۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان ،خدا نظر دریکوند با تقدیر از تلاش های دست اندرکاران آموزش و پرورش استثنایی افزود : در آموزه های دینی اسلام خدمت به مردم بیشترین ارزش و اعتبار را دارد و ارزشمندترین عبادات هم آن است که در خدمت به مردم انجام شود .

وی خاطر نشان کرد : اسلام تنها دینی است که خلوت گزینی و رهبانیت را طرد کرده و به صراحت اعلام کرده که دوری از جمع و جامعه نه تنها ارزشمند نیست بلکه گناهی نابخشودنی است .دریکوند بر این نکته تاکید کرد که کار و فعالیت در مدارس استثنایی به دلیل شرایط و موقعیت کاری از ارزش و اعتبار دوچندانی برخوردار است و باید به آن افتخار کردو قدر این فرصت ها را دانست .

وی تاکید کرد : جز معلم مراکز استثنایی چه کسی می تواند لذت خدمت به انسانی که نیازمند عاطفه و توجه دیگران است ، را درک کند . دریکوند بر این نکته تاکید کرد که معلولیت محدودیت نیست و افزود : چه بسا افراد معلول کارهای بزرگی را انجام دهند که از عهده افراد سالم و عادی هم برنیاید .

وی به توفیقات دانش آموزان استثنایی اشاره کردو ادامه داد : کسب 4مدال جهانی در مسابقات دو ومیدانی سوئیس ، کسب مقام نایب قهرمانی کشتی ناشنوایان جهان و کسب 20رتبه کشوری در مسابقات قرآن و عترت از جمله توفیقاتی است که توسط دانش آموزان استثنایی رقم خورده است .

وی نقش معلمین استثنایی را مهم و برجسته عنوان کرد و افزود : هنر معلمین مدارس استثنایی بارور کردن استعدادهای دانش آموزان معلول است و اگر این هنر درک شود خواهید دانست که اوج انسانیت و هنر در همین کار نهفته است .

دریکوند تاکید کرد : آموزش و پرورش استثنایی جدای از آموزش و پرورش نیست و گرچه شکل کار در این مدارس به لحاظ شرایط خاص دانش آموزان متفاوت تر است اما هدف یکی است .

وی تربیت انسان کامل و شهروند مطلوب را غایت نهایی آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت : ما می خواهیم انسانی را تربیت کنیم که بتواند در جامعه زندگی کند ، با حقوق و تکالیف خود آشنا باشد ، به هویت ،فرهنگ ، ملیت و اعتقادات خود افتخار کند و بتواند نظرو عقیده خود را بیان کندو مهارت گوش دادن به سخنان دیگران را هم داشته باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار