"بطحایی" وزیر آموزش و پرورش شد

سید محمد بطحایی با 238 رأی موافق از نمایندگان مجلس دهم به عنوان وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم انتخاب شد.

کد مطلب: ۶۵۶۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، بطحایی وزیر پیشنهادی روحانی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش دولت دوازدهم توانست از نمایندگان مجلس رأی اعتماد کسب کند.

او با رأی موافق 238، رأی مخالف 35ورأی ممتنع 13 از کل 286 آرای مأخوذه وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم شد.

با بطحایی بیشتر آشنا شویم :

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش از معلمی در سال 1361 کارش را آغاز کرده و این ثابت می کند او این ابر وزارتخانه را از کف تا سقف و از کلاس درس تا حوزه ستادی به خوبی می شناسد .

وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم با وجود نظرات منتقدان و موافقان باید بتواند به خواسته حدود 850 هزار فرهنگی، 13 میلیون و 600 هزار دانش آموز و حدود 26 میلیون نفر والدین آنها و البته کل جامعه پاسخ دهد. این وزارتخانه به طور مستقیم مخاطبی 40 میلیونی دارد و نیروی عظیم برای فعالیت می طلبد چرا که در این سالها همیشه تلاش زیادی شده تا مشکلاتش برطرف شود اما این مشکلات آنقدر زیاد بوده که برخی از آنها حل نشده باقی مانده است .

سید محمد بطحایی فرزند سید محسن در سال 1342 در تهران به دنیا آمده و متاهل و دارای 2 فرزند است .

تحصیلات: لیسانس برنامه ریزی آموزشی و در گرایش مدیریت مالی، فوق لیسانس مدیریت دولتی

مشاغل دولتی که بطحایی در آن ها فعالیت داشته به شرح زیر است :

_ رئیس مرکز ملی نظارت راهبردی سازمان برنامه و بودجه (دی ماه ۱۳۹۵ تا کنون)

_ سرپرست وزارت آموزش و پرورش (آبان 1395)

_ معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش (۱۳۹۳ - ۱۳۹۵)

_ مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش(۱۳۹۲ - ۱۳۹۳)

_ قائم مقام وزیرآموزش و پرورش (۱۳۹۲ - ۱۳۹۳)

_ معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش(۱۳۷۸ - ۱۳۹۲ (

_ مسئول آموزش در سرپرستی مدارس خارج کشور (۱۳۷۶ - ۱۳۷۸ (

_ معاون برنامه ریزی و نظارت در دفتر ستادی (۱۳۷۰ - ۱۳۷۶ (

_ کارشناس و کارشناس مسئول در حوزه ستادی ( ۱۳۶۶ - ۱۳۷۰ (

_ مدیر واحدهای آموزشی (۱۳۶۳ - ۱۳۶۶ (

_ دبیرو مربی امورتربیتی مدارس (۱۳۶۱ - ۱۳۶۳ (

سوابق علمي، تخصصي و اجرايي وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم نیز به شرح زیر است :

عضویت در کمیته ها و کمیسیونها

_ کمیته برنامه ریزی درسی (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی (

_ آموزش ICT کمیته علمی شورای راهبری

_ کمیسیونهای برنامه های درسی، برنامه های توسعه، مقررات و معین شورای عالی آموزش و پرورش

_ کمیته های پژوهشی شورای عالی و وزارت آموزش و پرورش

_ شورای برنامه ریزی آموزش در برنامه ششم

_ ستاد بودجه وزارت آموزش و پرورش

_ کمیسیون دائمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی

_ کمیسیون دائمی دانشگاه شهید رجایی

_ شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی(سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور (

_ کمیسیون امور اجتماعی دولت (یازدهم)

_ کمیته اجرایی نظام جدید آموزش متوسطه

_ ستاد تغییر بنیادی نظام آموزش و پرورش

_ کمیسیون آموزش دوره راهنمایی در تغییر بنیادی نظام آموزش و پرورش

_ کمیته مستند سازی بخشنامه ها و دستورالعملها

_ کمیته ارزیابی طرحهای دانش آموزی جشنواره خوارزمی

_ کمیته برنامه ریزی آموزش متوسطه در برنامه دوم توسعه

_ گروه تدوین اهداف و خط مشی های آموزش و پرورش

_ کمیته تهیه و تدوین ضوابط سازماندهی واحدهای آموزشی دوره متوسطه

_ کمیته های برگزاری اجالسهای سنواتی سراسری مناطق آموزش و پرورش

_ عضو هیات علمی مصاحبه معلمان اعزامی به خارج کشور

_ کمیته ساختار مدارس در خارج کشور

_ کمیته توسعه نظام جدید آموزش و پرورش

_ گروه برنامه ریزی شاخه کاردانش

طرحهای پژوهشی و مطالعاتی

_ طراحی نظام جامع نظارت(راهبردی و عملیاتی)درسازمان برنامه و بودجه

_ طرح جامع فناوری اطالعات و ارتباطات (ICT ) در آموزش و پرورش

_ طراحی اساسنامه و مقررات شبکه های آموزشی

_ ارزیابی عملکرد برنامه پنجساله در متوسطه نظری

_ بررسی جنبه های عملکرد برنامه پنج ساله دوم

_ طراحی نظام مدیریت مدرسه محور در نظام آموزشی کشور

_ بررسی عوامل موثر بر اثر بخشی نظام ارزشیابی مدیران واحدهای آموزشی

_ سیر تحول اعتبارات اعتبارات وزارت آموزش و پرورش و انطباق آن با روند توسعه عوامل آموزشی

_ بررسی و طراحی مدل مطلوب نظام ارزشیابی عملکرد کارکنان

_ نظام ارزشیابی مدیران واحدهای آموزشی در رویکرد مدرسه محوری

_ طرح پژوهشی بررسی ویژگی های روساوسرپرستان مناطق آموزش وپرورش

_ طرح آموزش نیمه حضوری در متوسطه نظری

_ طرح پژوهشی تاثیر رای 401 شورای عالی در افت تحصیلی

_ طرح پژوهشی بررسی علل وعوامل موفقیت تحصیلی دانش آموزان متوسطه

_ طرح آموزش تلویزیونی

_ بررسی همبستگی نمرات شفاهی و کتبی در برخی دروس متوسطه

_ ارزشیابی از مدارس نمونه دولتی سراسر کشور

_ توصیفی از موفقیت تحصیلی دانش آموزان متوسطه نظری

_ بررسی چگونگی مصرف هزینه سرانه در واحدهای آموزش متوسطه

_ بررسی وضعیت کمی آموزش متوسطه در ده سال گذشته

_ ارزشیابی از آزمایشگاههای شیمی دوره متوسطه

_ ارزشیابی از طرح شهید رجایی ( به سفارش کمیته امداد امام خمینی ره (

_ ارزشیابی از کتاب زبان و نگارش فارسی ( به سفارش سازمان سمت (

_ ارزشیابی از کتاب تربیت بدنی عمومی ( به سفارش سازمان سمت (

_ نگرشی بر وضعیت آموزش ابتدایی کشور در آینده

_ جایگاه و عملکرد سرپرستی های مدارس خارج کشور

_ طرح پژوهشی بررسی ویژگی های مدیران مدارس متوسطه

_ طرح بازدید از واحدهای آموزشی

_ تدوین ضوابط سازماندهی دبیرستانهای متوسطه

_ بررسی توزیع شرکت کنندگان و پذیرفته شدگان در آزمون های سراسری

_ شرکت در گردهمایی ها و کارگاههای آموزشی جمعا حدود 1300 ساعت

_ مدرس دانشگاه شهید رجایی دروس : مدیریت و روش تحقیق

_ مدیر دوره و مدرس دوره های آموزش ضمن خدمت

سید محمد بطحایی (متولد ۱۳۴۲ در تهران) سیاستمدار ایرانی٬ رئیس مرکز ملی نظارت راهبردی سازمان برنامه و بودجه کشور و سرپرست سابق وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران است او پیش از این قائم مقام وزیر و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بود.

وی سال 1392 و در دولت یازدهم، در زمان سرپرستی علی‌اصغر فانی در ابتدا به عنوان مشاور امور برنامه‌ریزی و هماهنگی وزیر آموزش و پرورش منصوب شد و 3 روز بعد از اخذ رأی اعتماد فانی از مجلس از سوی وی به عنوان مدیرکل دفتر وزارتی منصوب شد.

بطحایی در ارتباطش با فانی به عنوان یکی از ضلع اصلی بدنه وزارتی محسوب می شد و شاید به همین دلیل بود که چند وقت بعد و در تاریخ 11 تیر ماه 93، وی به عنوان سرپرست معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت این وزارتخانه منصوب شد.

حکم سرپرستی بطحایی اول مرداد ماه 93 تبدیل به معاونت شد.

بعد از ترمیم کابینه توسط آقای رئیس جمهور در سال 95 و کنار رفتن علی‌اصغر فانی از وزارت آموزش و پرورش، رئیس جمهور طی حکمی سیدمحمد بطحایی که معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بود را به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.

او سالها معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، مهم ترین نهاد قانون گذاری در وزارتخانه بوده و همچنین معاونت برنامه ریزی و نظارت در دفتر ستادی، مسئول آموزش در سرپرستی مدارس خارج از کشور، مدیریت واحدهای آموزشی، معلمی٬ دبیری و امور تربیتی را نیز در کارنامه خود دارد.

عضویت در کمیته های تخصصی در حوزه های برنامه ریزی درسی٬ برنامه های توسعه٬ پژوهش های آموزشی و مشارکت در ده ها طرح پژوهشی و مطالعاتی در حوزه ی آموزش و پرورش از دیگر سوابق وی است.

همچنین او در کارنامه خود تدریس دروس روش تحقیق٬ مدیریت٬ سنجش و ارزشیابی در دوره های آموزش عالی را نیز دارد.

سید محمد بطحایی دارای مدرک کارشناسی برنامه ریزی آموزشی و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش مدیریت مالی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار