نگاهی گذرا به عکاسی به مناسبت روز عکاس:

عکس، راوی خاطرات گذشته

19 آگوست روز عکاس است ؛ در دنیایی که همه چیز خیلی زود فراموش می‌شود، عکس‌ها سند رویداد ها هستند و هرگونه مفهومی از جمله خشم و نفرت ، صفا و صمیمیت را به بیننده انتقال می دهند.

کد مطلب: ۶۵۵۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی ، نیسفور نیپس عکاس فرانسوی در سال 1826 اولین عکس را در دنیا ثبت کرد و عکس او چشم اندازی از اتاق وی بود که این تصویر را با فرایندی به نام هلیوگرافی گرفت.

عکاسی یکی از مهمترین اختراعات بشر در قرن نوزدهم بوده است. از آن هنگام که لوئی داگر در پاریس تابستانی فرایند خود را علنی نمود تا امروز، عکاسی راه درازی آمده است؛ تغییرات زیادی به خود دیده و روز به روز بر ضریب نفوذش در میان مردم و جوامع افزوده شده است.

عکاسی یعنی ثبت و ایجاد یک تصویر؛ عکاسی دارای سه جنبهٔ علمی، صنعتی و هنری است؛عکاسی به‌عنوان یک پدیدهٔ علمی متولد شد، به‌شکل یک صنعت گسترش یافت و به عنوان هنر تثبیت شد. عکاسی توسط یک فرد کشف و تکمیل نشده‌است، بلکه نتیجهٔ تلاش بسیاری از افراد در زمینه‌های مختلف و اکتشافات و نوآوری‌های آنان در طول تاریخ است.

ما در عکاسی انواع متفاوتی داریم از جمله عکاسی معماری، عکاسی از اجسام بی جان، عکاسی نجومی و ورزشی ، پرتره، طبیعت ، مفاخر ، خبری ، حیات وحش و... که باید به هرکدام به صورت تخصصی پرداخته شود .

عکس خبری چیست؟

عکاسی خبری یا فتوژورنالیسم به عکس‌هایی گفته می‌شود که پیام و هدف اصلی آنها خبر رسانی است. و آنگونه که کارشناسان رسانه تعریف می‌کنند؛ عکاسان خبری، همان نویسندگان مقاله و مخبران خبر به وسیله تصویر یا همان عکس هستند.

عکاسی خبری هنری است که برای قصه‌گویی عکاسانه به کار گرفته می‌شود تا زندگی را مستند کند. پدیده‌ای جهانی است و به همه مربوط است و از محدودیت‌های زبانی و فرهنگی عبور می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار