معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل خبرداد:

ثبت نام بیش از ۱۱۰هزار نفر از دانش‌آموزان دوره ابتدایی دراستان اردبیل

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل از ثبت نام بیش از ۱۱۰ هزار نفر برای تحصیل در دوره ی ابتدائی در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۶۵۵۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، کمال عالی زاده با اشاره به رشد جمعیت دانش آموزی در دوره ابتدائی گفت : در طی ۲ سال گذشته با افزایش جمعیت دانش آموزی در دوره ی ابتدایی مواجه هستیم و تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار نفر برای تحصیل در مقطع ابتدائی دردبستان های اردبیل ثبت نام کرده اند .

وی گفت: تا تاریخ ۲۶ مردادماه سال جاری در ثبت نام دانش آموزان دوره ابتدایی مناطق بیله سوار، نمین، گرمی، شاهرود و هیر به ترتیب با ۹۹.۹۰، ۹۹.۴۰ ، ۹۶.۶۱، ۹۵.۶۵ و ۹۵.۲۳ درصد عملکرد بسیار خوب داشته و مناطق اصلاندوز با ۸۴.۰۶ درصد، ارشق با ۸۳.۲۳درصد و نیر با ۷۷.۶۶ درصد در رتبه های پایین قرار گرفته اند .

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان در خصوص ثبت نام پایه پیش دبستانی با بیان این که در دوره پیش دبستانی ثبت سناد همزمان با دوره ابتدایی صورت می گیرد اضافه کرد: تا ۲۶ مردادماه در خصوص ثبت سناد نوآموزان پیش دبستانی به ترتیب مناطق بیله سوار با ۴۳.۷۸ درصد و شاهرود با ۳۹.۷۲ درصدعملکرد قابل قبولی داشته و تاکنون در مناطق نیر، کوثر، اصلاندوز، هیر، انگوت، جعفرآباد و لاهرود در دوره ی پیش دبستانی ثبت سناد صورت نگرفته است .

عالی زاده افزود: در طی سنوات اخیر جمعیت دانش ‌آموزان ابتدایی از ۱۱۴ هزارو ۱۳۹ نفر درسال تحصیلی ۹۴-۹۳ به ۱۱۶ هزارو ۷۱۷ نفر درسالتحصیلی ۹۵-۹۴ و ۱۱۸ هزار و ۵۷۷ نفر درسال تحصیلی ۹۶-۹۵ رسید و برای سال تحصیلی جدید تاکنون ۱۱۰ هزار و ۳۴۱ نفر برای ورود به مدرسه ثبت نام کردند .

وی درمورد چگونگی نظارت بر مراکز پیش دبستانی گفت: بنا به ابلاغیه معاون اجرائی ریاست محترم جمهوری صدور مجوز و نظارت بر مراکز پیش دبستانی از گروه سنی ۵ و ۶ سال ( دوساله قبل ازدبستان) به عهده وزارت آموزش وپرورش می باشد .

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: سیستم رسمی ثبت نام نونهالان پیش دبستانی تنها در اختیار مراکز دارای مجوز از آموزش وپرورش است و از والدین خواست فرزندان خود را در مراکز دارای مجوز آموزش و پرورش ثبت نام کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار