چگونه یک ایمیل موقت و یک‌بار مصرف بسازیم؟

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که برای سهولت بیشتر، در انجمن‌ وب‌سایت‌های مختلف عضو می‌شوید، حتما می‌دانید که واقعا در بسیاری از موارد حجم ایمیل‌های دریافتی از سوی برخی وب‌سایت‌ها آن‌قدر بالاست که باعث کلافه شدن کاربران خواهد شد. از طرفی در بین این ایمیل‌ها نیز پیام‌های تبلیغاتی و اسپم‌هایی هستند که با باز کردن آن‌ها به نوعی ویروس‌‌ها را به رایانه یا گوشی‌هوشمندتان دعوت کرده‌اید.

کد مطلب: ۶۵۳۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، سایت‌های بسیاری هستند که در این زمینه فعالیت دارند، که می‌توان از نمونه‌های خارجی 10minutemail.com ،10minutemail.net و به‌عنوان نمونه داخلی نیز emeil.ir را نام برد ولی پیشنهاد ما استفاده از وب‌سایت Crazymailing است. بیایید در ابتدا نحوه کار این نوع سایت‌ها را بررسی کنیم تا بیشتر با تمایزها و برتری‌های Crazymailing آشنا شویم. این سرویس‌ها در حقیقت یک ایمیل معتبر و شخصی بدون نیاز به ثبت‌نام برای کاربر ایجاد خواهند کرد که در اکثر آن‌ها این ایمیل پس از مدت تعیین شده، مثلا: 10 دقیقه، به صورت خودکار و برای همیشه از بین می‌روند و به راحتی می‌توانید در موارد مختلف از این ایمیل موقت استفاده کنید. البته باید گفت که زمان محو شدن این ایمیل‌ها نیز به دل‌خواه کاربران قابل افزایش است.

اگر بخواهیم تفاوتی بین این سرویس‌ها قائل شویم، می‌توان بیان کرد که دو وب‌سایت 10minutemail.com و 10minutemail.net دقیقا مشابه یکدیگر هستند و با ورود به آن‌ها سریعا یک آدرس در اختیارتان قرار می‌گیرد که فقط منحصر به خودتان بوده و پس از گذشت 10 دقیقه از بین خواهد رفت ولی این زمان قابل بازیابی است نه افزایش. یعنی در نهایت کاربر قادر به ایجاد یک بازه 10 دقیقه‌ای دیگر برای ایمیل ساخته شده خواهد بود نه بیشتر. همچنین اندکی پایین‌تر از آدرس ایمیل ساخته شده، صندوق دریافت قرار گرفته و به آسانی می‌توانید ایمیل‌های مختلفی را که دریافت کرده‌اید، در این صندوق مشاهده کنید. در این میان، وب‌سایت ایرانی emeil.ir کمی پا را فراتر نهاده و ایمیل موقت 20 دقیقه‌ای برای کاربران ایجاد می‌کند، که همانند دو مورد قبلی، امکان بازیابی این بازه زمانی 20 دقیقه‌ای را در اختیارتان می‌گذارد.

نکته منفی این وب‌سایت را می‌توان در کند بودن این سرویس و اجبار کاربر به رفرش ایمیل دانست، چرا که دو سرویس قبلی علاوه بر سرعت بالا، به محض دریافت یک پیام بدون نیاز به رفرش ایمیل، کاربر را از پیام‌های تازه آگاه می‌کنند در حالی که در این سایت برای بعضی مواقع، باید روی دکمه "بارگذاری" کلیک کنید تا متوجه شوید آیا ایمیل تازه‌ای دارید یا خیر! مورد عجیب دیگری که در بررسی این سایت متوجه شدیم این بود که هنگامی که خواستیم در برخی وب‌سایت‌ها از آدرس ایمیل موقت این سرویس برای عضویت استفاده کنیم، در عین ناباوری با پیغام "این آدرس ایمیل یک اسپم است و یک آدرس ایمیل حقیقی را وارد کنید" مواجه شدیم! ولی در بقیه موارد این سرویس نیز عملکردی قابل قبول و بدون مشکل داشت.

آن‌چه که وب‌سایت Crazymailing را از بقیه متمایز می‌کند، امکانات متنوع و رابط کاربری خوب این سایت است. با ورود به این سایت صفحه‌ای مشابه به جی‌میل‌ گوگل پیش‌روی‌تان قرار می‌گیرد که همانند عکس زیر در بالای این صفحه آدرس ایمیل موقت شما نشان داده خواهد شد و این‌باکس این ایمیل نیز در زیر آدرس قرار دارد. علاوه بر سرعت بالا در این سایت از طریق گزینه ?Need more time می‌توان هر لحظه که نیاز داشتید، به اندازه 10 دقیقه زمان ایمیل موقت خود را افزایش دهید و یک ایمیل با طول عمر دل‌خواه و خیلی بیشتر از رقبا بسازید.

همچنین می‌توانید از طریق گزینه ?Need save mails پیام‌های مهمی را که دریافت کردید و در آینده به آن‌ها نیاز دارید در آدرس ایمیل اصلی خود فوروارد و ذخیره کنید. البته مهم‌ترین قابلیت این وب‌سایت را می‌توان امکان ارسال ایمیل با کلیک روی Compose دانست که برای کاربران واقعا کاربردی و مفید است. البته باید گفت که برای استفاده از این قابلیت باید در این وب‌سایت عضو شوید. علاوه بر این با عضویت، می‌توانید زمان از بین رفتن ایمیل خود را با بازه‌های زمانی 30 دقیقه‌ای افزایش دهید. باید گفت که خوشبختانه این وب‌سایت از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند و با رفتن به پایین‌ترین قسمت صفحه باز شده و کلیک روی En می‌توانید زبان شیرین فارسی را انتخاب کنید.

در آخر نیز باید یادآوری کرد که برای این‌که یک ایمیل موقت بسازید، همان‌طور که بیان شد، فقط کافیست به یکی از وب‌سایت‌های معرفی شده، وارد شوید و به محض ورود یک آدرس ایمیل موقت و اختصاصی در اختیارتان قرار می‌گیرد که می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

منبع: شهر خبر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار