زیر ساخت تربیت اقتصادی کار آفرینی است

معاون دانش آموزی سازمان دانش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز باید اعتراف کنیم ما در آموزش وپرورش نتوانستیم به آن هدف غایی که حیات طیبه است برسیم.

کد مطلب: ۶۵۳۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کرمان اردشیر دهقانی در جلسه افتتاحیه اردوی بزرگ کارآفرینی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانش آموزان دیار کریمان گفت :چرا به این جا رسیدیم که امروز مهارتهای اجتماعی که یکی از آنها گوش کردن است در بین جامعه ما ترویج پیدا نکرده است.

دهقانی گفت:این این نقیصه از شما دانش آموزان نیست بلکه به نحوه ی آموزش بر می گردد.

وی ضمن اشاره به این موضوع که نقص سیستم آموزشی به ساحتهای تربیتی دانش آموزان نیز لطمه وارد کرده گفت: ما فقط انسان تک بعدی در حوزه ی آموزش و فن آوری تربیت کردیم .

دهقانی ضمن اشاره به ساحتهای شش گانه سند تحول بنیادین گفت:یکی از شش ساحت آموزشی است و پنج ساحت دیگر مربوط به حوزه تربیت اجتماعی می باشد.

وی همچنین افزود:ما پنج ساحت را رها کردیم وفقط پرداختیم به بحث آموزش و از تربیت دانش آموزان غافل شدیم.

دهقانی گفت:دانش آموزان باید مهارتهای زندگی ، اجتماعی و با هم بودن را بیاموزند.

معاون سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران گفت:امروز باید اعتراف کنیم ما در آموزش وپرورش نتوانستیم به آن هدف غایی که حیات طیبه است برسیم و دانش آموزان را در آن مسیر قرار دهیم و این یک واقعیت انکار ناپذیر است.

دهقانی افزود:امروز به کمک وزارت آموزش وپرورش قصد داریم این قطار از ریل خارج شده را یک بار دیگر در مسیراصلی خود قرار دهیم و سلطه ی آموزش بر تربیت را برداریم.

دهقانی ضمن اشاره به این موضوع که اصل جایگزین فرع شده گفت:قرار بود هندسه ، جبر،مثلثات،تاریخ وجغرافی ابزار باشد وما با این ابزار بتوانیم انسان تربیت کینیم.

دهقانی گفت:امروز با اردوی کار آفرینی قصد داریم یکی از ستمهایی که برسیستم آموزش و پرورش روا شده را کنار بزنیم.

وی از اقتصاد به عنوان ریل اصلی مسیر قطار تکامل دانسته وافزود:شور و نشاط ابزاری هستند برای کارآفرینی ، امروز سرآغاز یک فعالیت اجتماعی در راستای ساحتهای تربیت اجتماعی است تا به کمک آن بتوانیم یکی از ساحتهای مغفول مانده در آموزش و پرورش را احیا کنیم .

دهقانی گفت:امروز حوزه ی کارآفرینی چالش بزرگی است که در این نظام وجود داردو جوانان با چالش بزرگ کار و اشتغال روبرو خواهند شد.

دهقانی در انتها گفت:امروز قرار است توسط یک تیم تخصصی و حرفه ای و فوق تخصصی این ایده و طراحی جدید در ذهن جوانان کرمان استارت خورده و آنها را به سمت کارآفرینی هدایت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار