یادداشت مهمان/

چرایی رأی به بطحایی از دید آمار و ارقام

سید محمد بطحایی به عنوان وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم برای آموزش و پرورش معرفی شده و تلاش خواهد کرد تا این ابروزارتخانه را مدیریت کند.در این خبر با آمار و ارقام و به صورت دقیق می بینید که بطحایی عملکرد موفقی را در آموزش و پرورش داشته است.

کد مطلب: ۶۵۲۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد

عضویت در کابینه دولت دوازدهم افتخار بزرگی است. دولتی که به دنبال انتخاباتی پرشور و با رای بالای مردم ، تشکیل می شود. نقش فرهنگیان به عنوان قشر مرجع، در روشنگری وتشویق مردم به رای دادن و ایستادن در صف های طولانی، بر کسی پوشیده نیست. وظیفه شخص اول وزارت آموزش و پرورش به عنوان مسئول پر جمعیت ترین و فعال ترین قشر اجتماعی کشور، بسیار سنگین خواهد بود.

سید محمد بطحایی ، وزیر پیشنهادی رییس جمهور دولت دوازدهم آیا در این کارزار سربلند خواهد بود؟

اولین سئوالی که برای همه پیش می آید این است که : چرا بطحایی؟

باید گفت آموزش و پرورش در دولت یازدهم سخت ترین دوره خود را به خاطر تنگناهای مالی و اعتراضات صنفی پشت سر گذاشت و با حمایت دولت موفقیت های نسبی کسب کرد.

معاونت مالی، اداری این وزارتخانه و یا به عبارت دقیق " معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی" با مدیریت سید محمد بطحایی، مسئولیت کسب رضایت معلمان را در این وانفسای اعتبارات بر دوش داشت.

اجرای مرحله اول رتبه بندی معلمان، افزایش 100 درصدی اعتبارت ،سر پا نگهداشتن بیمه تکمیلی با کمترین سهم پرداختی توسط معلمان، افزایش 84 درصدی حقوق معلمان نسبت به سال 92 ، ساخت و تجهیز مراکز رفاهی و درمانی و ... از بطحایی مدیری مقاوم و با تجربه در برابر سختی ها ساخته است.

رشد اعتبارات آموزش و پرورش:

مرور سهم بودجه وزارت آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت طی سال‌های 92 تا 1395 نشان می‌دهد نسبت بودجه مصوب این وزارتخانه در سال 1392، 8 درصد از کل بودجه عمومی را شامل گرديد که در سال 1395 با رشد 1.8 درصدی به 9.8 درصد کل بودجه عمومی مصوب كشور رسید.

واین مهم زمانی اهمیت خود را نشان می‌دهد که رشد بودجه مصوب وزارت آموزش و پرورش با رشد بودجه مصوب دولت مورد توجه قرار گیرد.

پرداخت حقوق فرهنگیان:

در مورد رشد میانگین حقوق کارکنان این وزارتخانه، در سال 1393 درصد رشد حقوق معادل 26.5 درصد بوده است و در مقايسه با درصد تورم اين سال ،حدود 10.9 درصد رشد مثبت داشته است .

در سال 1394 این درصد رشد معادل 26.2 درصد بوده که در مقابل نرخ تورم که معادل 11.3 درصد گزارش شده است ، نشان دهنده بهبود 14.9 درصدي قدرت خريد فرهنگيان است.

در سال 1395 نیز حقوق فرهنگیان رشد 14.3 درصدی داشت.

بیمه تکمیلی فرهنگیان :

در آخرین دوره مسئولیت سید محمد بطحایی، در معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ،زمان پرداخت هزینه ها به بیمه شدگان از میانگین 43 روز به 15 روز کاهش یافت و دامنه تعهدات بیمه در تامین هزینه های بیماری های صعب العلاج افزایش یافت.

هم چنین سقف پرداخت برای هزینه های جراحی حذف و برای اولین بار هزینه های درمان نازایی در کلیه مراحل تشخیص دارو درمان بدون سقف پرداخت شد.

در این دوره حذف سقف پرداخت هزینه تهیه اعضای پیوندی ، اتفاق مثبتی بود و در مراکز درمانی خاص(در مناطقی که قطب درمان هستند) کلیه هزینه بیمار اعم از دارو ، هزینه های پاراکلینیکی و بستری بدون فرانشیز تامین و پرداخت شد.

لازم به ذکر است در دوره مسئولیت بطحایی ، به غیر از حذف هزینه دندان پزشکی ( که تا 200 هزار تومان پرداخت می شد) هیچ یک از خدمات بیمه تکمیلی نسبت به گذشته کاهش نیافت و خدمات گذشته با تغییرات افزایشی به اجرا در آمد.

اجرای مرحله اول رتبه بندی معلمان:

اجرای رتبه بندی حرفه ای معلمان فراز و نشیب های فراوانی داشت که به همت گروه پرتلاش این معاونت ، اجرا و به طور میانگین 300 هزار تومان به حقوق معلمان افزوده شد.

این ها بخشی از پاسخی است که به چرایی معرفی سید محمد بطحایی به عنوان وزیر پیشنهادی می پردازد.

امیدواریم با رای بالای نمایندگان مجلس که آشنایی کامل با مشکلات آموزش و پرورش دارند، فرصت کار برای فردی جوان ، تحصیل کرده و با سابقه از میان فرهنگیان داده شود.

سعید سلطانعلیان/فرهنگی بازنشسته

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار