اکرمی در گفت و گو با پانا:

دفاع وزیر اسبق از گزینه پیشنهادی/برنامه‌های"بطحایی" اصلاح طلبانه باشد

وزیر اسبق آموزش و پرورش با دفاع از معرفی "سید محمد بطحایی" برای وزارت آموزش و پرورش در دولت دوازدهم گفت:بیشتر فرهنگیان در انتخابات ریاست جمهوری به جنبه اصلاح طلبی و بهبود خواهی رای دادند و توقعشان از دولت این است که برنامه های فرد منتخب وزارت آموزش و پرورش اصلاح طلبانه باشد.

کد مطلب: ۶۵۲۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد

سید کاظم اکرمی در گفت و گو با پانا، در پاسخ به این سوال که وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش و برنامه های او را چطور ارزیابی می کند؟، اظهار کرد: "سید محمد بطحایی" سوابق مختلفی در وزارت آموزش و پرورش دارد؛ او در دوره آقای فانی فعالیت در معاونت اداری مالی را برعهده داشت و به خوبی این وزارتخانه را می شناسد.

وی با بیان اینکه "بطحایی" فردی اخلاق مدار، معقول و فعال است، ادامه داد: صحبت های زیادی در رسانه ها در خصوص او و فعالیت هایش مطرح است که نمی توان قضاوتی در مورد آنها کرد. باید برنامه های او را مطالعه کنیم تا بدانیم برای مشکلات بسیار زیاد آموزش و پرورش چه راهکارهایی دارد.

توقع فرهنگیان از آقای روحانی

اکرمی در پاسخ به این سواال که آیا دولت می تواند با پیشنهاد این گزینه به خواسته های فرهنگیان پاسخ دهد؟، بیان کرد: فرهنگیان خواسته های معنوی و مادی گوناگونی دارند؛ به دلیل اینکه بیشتر فرهنگیان در جریان انتخابات به آقای روحانی رای دادند و جنبه اصلاح طلبی و بهبود خواهی دارند، توقعشان از دولت این است که برنامه های فرد منتخب وزارت آموزش و پرورش اصلاح طلبانه باشد.

سند تحول بنیادین برای همه معلمان قابل فهم نیست

وی در خصوص بحث هایی که در خصوص سند تحول بنیادین می شود، اضافه کرد: سند تحول بنیادین مسائل فلسفی و مفصلی دارد که برای همه معلمان قابل فهم نیست اما این سند خلاصه شده و انجام و تحقق بخشیدن به آن لوازمی می خواهد که باید در اختیار وزیر آموزش و پرورش قرار گیرد تا بتواند اهداف سند را تحقق ببخشد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه در گذشته تلاش هایی برای اجرای سند تحول بنیادین شده است، تاکید کرد: معلمان سراسر کشور به دولت آقای روحانی بسیار دل بسته اند و این انتظار را دارند که وزیر آینده آموزش و پرورش بتواند به خواسته های آن ها پاسخ دهد.

ویژگی های وزیر آموزش و پرورش

اکرمی در پاسخ به این سوال که از دید شما وزیر آموزش و پرورش برای حل مشکلات این وزارت خانه باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟، خاطرنشان کرد: وزیر آموزش و پرورش باید مدیریت را بداند، در زمینه تعلیم و تربیت فعالیت کرده باشد و از لحاظ روان شناسی کاربلد باشد؛ باید مطالب مرتبط با تعلیم و تربیت را مطالعه کرده باشد.

وی با اشاره به اینکه وزارت خانه های دیگر با کارهای مادی و ملموس سروکار دارند، گفت: آموزش و پرورش با کارهای انسانی، پیچیده و ظریف کار می کند لذا باید فردی بر منصب وزارت آن بشیند که مسائل را بشناسد.

آموزش و پرورش،اولویت باشد

وی با تاکید براینکه دولت باید به آموزش و پرورش اولویت دهد، اشاره کرد: برای آباد کردن کشور که عقیده رییس جمهور هم هست، باید بیش از هر مسئله دیگر به آموزش و پرورش اهمیت و اولویت داده شود.

اکرمی در پایان در خصوص اینکه "بطحایی" باید در میدان عمل خوب فعالیت کند، عنوان کرد: مدیر بودن، جسارت داشتن، قدرتمند بودن و آشنا بودن به بحث های روان شناسی از جمله مسائلی است که باید "بطحایی" مدنظر برنامه های خود داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار