رئیس سازمان دانش آموزی استان اصفهان:

هدف از برگزاری اردوی ملی تقویت باورهای دینی و اجتماعی دانش آموزان است

رئیس سازمان دانش آموزی استان اصفهان در نشست با اصحاب رسانه گفت : هدف از برگزاری اردوهای ملی مربیان و اعضای پیشتاز و فرزانه ، تقویت باورهای دینی، اجتماعی و ایجاد بستر مناسب برای تمرین زندگی دسته جمعی مستقل از خانواده است.

کد مطلب: ۶۵۲۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا اصفهان،عباس زهیری در نشست اصحاب رسانه با مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: یکی از فعالیت هایی که آموزش و پرورش در حوزه سازمان دانش آموزی دنبال می کند، فعالیت اردویی است که بعنوان یک فرایند آموزشی_پرورشی متناسب با سطح و مقطع تحصیلی دانش آموزان انجام می شود.
وی افزود: شرکت در اردو، فرصت مناسبی است تا دانش آموز فراتراز مناسباتی که در مدرسه با دیگران دارد تجربه های تازه تری در حوزه تربیت اجتماعی کسب نماید در این راستا سازمان دانش آموزی هر ساله اردوهای نظام مند وتشکیلاتی برگزار می کند و امسال در نظر دارد برای اولین بار به صورت غیرمتمرکز در ۵ قطب کشور برگزار کند.
عباس زهیری ادامه داد: امسال حدود 16 هزار مربی و دانش آموز در اردوهای ملی/قطبی شرکت خواهند کرد . یکی از این قطب ها، به میزبانی اصفهان با بیش از 3 هزار مربی و دانش آموز است که از استان های اصفهان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی و یزد به صورت مجزا در 4 اردو در اردوگاه کشوری شهید بهشتی اصفهان شرکت خواهند کرد
رئیس سازمان دانش آموزی استان اصفهان بیان کرد: هدف از برگزاری این اردو، تقویت باورهای دینی، کسب مهارتهای اجتماعی و ارتقای دانش مهارتی ومعرفتی است که به صورت نظام مند وهدف دار با برنامه های معین در فضایی کاملا متنوع،مساعد و بانشاط برگزار می گردد. در طول اردو ارزیابی از نحوه عملکرد مربیان و انتخاب نفرات منتخب جهت دوره های تربیت مدرس انجام خواهد شد . برنامه های متنوع فرهنگی در زمینه مسابقه سوره حجرات ، محفل انس با قرآن ، برنامه عبادی،جنگ شب،شب شعر،مسابقه فرهنگی،ورزشی،بیان احساس، رادیو اردو،برپایی نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی ،جشنواره غذا با اهدا جوایز ارزنده ازدیگر برنامه های این اردو می باشد
وی تاکید کرد: در این اردوها دانش آموزان در کنار یکدیگر تمرین زندگی دسته جمعی را مستقل از خانواده با کسب مهارت های لازم فرا می گیرند و نکته مهم اینکه در این اردو برای اولین بار هیچ مربی یا دانش آموزی در خوابگاه اسکان داده نمی شود و جهت صرف غذا در رستوران ها نیز حضور پیدا نمی کنند . از بدو ورود به اردوگاه به دانش آموزان جیره خشک داده می شود و پخت وپز در چادر انجام می گیرد ویک زندگی در شرایط سخت را تمرین می کنند . در طول اردو سعی شده است تا امکانات و ملزومات لازم برای آنها فراهم شود.
وی عنوان کرد: در اردوی قطب اصفهان مربیان پیشتاز از تاریخ 29 مردادماه لغایت ۲ شهریور ماه، اردوی اعضای پیشتاز( دانش آموزان پسر) از تاریخ 3 شهریورماه لغایت 7 شهریور، اردوی مربیان فرزانه از 8 شهریور تا 12 شهریورواردوی اعضای فرزانه از۱۳شهریورتا۱۷ شهریور برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار