ابطحی:کابینه بازتاب کمرنگی از شعارهای آقای روحانی است

معاون پارلمانی دولت صلاحات گفت: یکی از بهترین کمک ها به روحانی آن است که مجلس در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، به وزیری که به هر دلیلی، خارج از چارچوب شعارهای روحانی انتخاب شده رای ندهد.

کد مطلب: ۶۵۱۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد

محمد علی ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب و معاون پارلمانی دولت اصلاحات در گفت و گو با خبرنگار پانا، درباره کابینه معرفی شده به مجلس و وزرای پیشنهادی گفت: لیست ارائه شده کابینه، لیستی نیست که با شعارهای خود روحانی در زمان انتخابات تطابقی داشته باشد. حتی اگر همه ملاحظات و محذوراتی که آقای روحانی می خواست لحاظ کند را در نظر بگیریم؛ باز ترکیب بهتری در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی توقع می رفت.

وی در ادامه تاکید کرد: کابینه را بازتاب کمرنگی از شعارهای آقای روحانی می بینم؛ اما تصور می کنم که یکی از بهترین کمک ها به روحانی این است که مجلس در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، با شجاعت بیشتری مبنای کار را شعارهای خود روحانی قرار دهد و به وزیری که به هر دلیلی، خارج از آن چارچوب ها انتخاب شده است رای ندهد.

ابطحی افزود: جهانگیری هم چندی پیش اذعان کرده بود که فشارهای زیادی روی روحانی برای بستن کابینه وجود داشته است و می توان آن فشارها را از طریق مجلس بر رئیس جمهور کم کرد.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به انتخاب محمد جواد آذری جهرمی به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در این کابینه یک پدیده وجود داشت و آن جسارت انتخاب کسی است که به عنوان وزیر انتخاب شده و متولد پس از انقلاب است. این مساله را من نکته مثبتی می دانم و در پاسخ به اینکه گفته می شود او چهره ای امنیتی است باید بگویم نیمی از اعضای کابینه امنیتی بوده اند.

ابطحی عنوان کرد: متوقف شدن، در جایی که شعار جوانگرایی در حال معنا پیدا کردن است را درست نمی بینم و از این پدیده، بدون آنکه شناختی از این شخص داشته باشم؛ استقبال می کنم و معتقدم جوانان نیز باید از آن استقبال کنند؛ حتی اگر فرد را نمی پسندند. چرا که اگر این اتفاق بیفتد راه برای آینده باز می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار