مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری خراسان شمالی درگفت وگوباپانا:

هفتمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان شمالی برپا می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: هفتمین نمایشگاه سراسری بازرگانی صنایع دستی خراسان شمالی ١٨ مردادماه جاری در محل بش قارداش بجنورد برگزار می شود.

کد مطلب: ۶۵۱۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد

محمد سویدانلویی در گفتگو با خبرنگارپانا ، اظهار کرد: خراسان شمالی از اقوام و قومیت های مختلفی برخوردار بوده و این امر سبب کثرت صنایع دستی می شود به طوریکه معرفی و شناساندن صنایع دستی هر قوم در استان رشد اقتصادی را به همراه دارد.

وی صنایع دستی یادگار و نشانی از گذشتگان اقوام دانست و گفت: برای معرفی صنایع دستی بهره گیری از تمام ظرفیت ها، پتانسیل ها و امکانات به خوبی استفاده کرد

سویدانلویی با اشاره اینکه خراسان شمالی بین دو قطب زیارتی و تفریحی قرار گرفته است، افزود: سالانه ٢۰ میلیون زائر و مسافر از این استان عبور می کنند که فرصت خوبی برای معرفی خراسان شمالی است و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد .

وی برپایی نمایشگاه ها را بهترین فرصت معرفی استان عنوان کرد و گفت: به این منظور هفتمین نمایشگاه سراسری بازرگانی صنایع دستی خراسان شمالی ١٨ لغایت ٢٢ مرداد در محل پارک تفریحی بش قارداش بجنورد برپا و از ساعت ١٧ تا ٢٢ آماده بازدید عموم است.

سویدانلویی افزود: این نمایشگاه دارای ١٢۰ غرفه بوده وسهمیه هر استان ٢ غرفه است و درصورت درخواست هر استان، به آن ها غرفه بیشتری تعلق می گیرد

وی انواع دستبافته های داری، پارچه بافی، سراجی، سفال و سرامیک، رودوزی های سنتی، زیورالات سنتی، البسه محلی را از صنایع دستی نام برد که در نمایشگاه عرضه می شود و این صنایع دستی با تخفیف ١۰ الی ١۵ درصدی همراه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار