فرماندارشیروان:

خبرنگاران باید زمینه رشد و توسعه شهرستان را فراهم کنند

فرماندارشیروان گفت:خبرنگاران آینده نگر و توسعه نگر شهرستان هستند و حتی در ارسال خبر و اطلاع رسانی به موقع به مردم عزیز اسلامی جان خود را در طبق اخلاص قرار داده و به درجه رفیع شهادت نیز نائل شده اند

کد مطلب: ۶۵۱۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، عباسعلی صفایی فرماندار شیروان ،در آئین تجلیل و گرامیداشت اصحاب رسانه شهرستان شیروان به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای رسانه با اعلام تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های همه خبرنگاران رسانه های گروهی در سطح شهرستان افزود:خبرنگاری یکی از حرفه های بسیار سختی است و در شکل گیری و نوشتن تاریخ نقش عمده ای دارند و در حوزه شهرستان نیز افرادی با نبوغ بالا و استعداد درخشان اخبار را در جهت رشد و توسعه شهرستان فراهم می کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیروان گزارش مختصری از فعالیت های انجام گرفته و در دست اقدام در بخش های عمرانی، فرهنگی، ورزشی و ... را ارائه نمود و همچنین از برگزاری جشنواره فرهنگی، ورزشی در 17 و 18 شهریورماه سال جاری با حضور فرهیختگان منطقه در بخش قوشخانه شهرستان شیروان نیز خبر داد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان با بیان روایتی از پیامبر اکرم (ص) گفت: قلم نعمت بزرگی از سوی خداوند متعال است و اگر قلم نبود مُلک و دین استوار نمی شد و شایسته و برقرار نمی گردید.

حجت الاسلام علی پرهیزکار افزود: تجلیل و بزرگداشت مقام خبرنگار باعث آگاهی بخشی برای جامعه شده است واین موضوع در اسلام هم اهمیت بسیاری دارد و خبرنگاران اصلی ترین عنصر در آگاهی مردم و اطلاع رسانی هستند و اطلاع رسانی به قدری ضروری است که شهید صارمی خطرناک ترین منطقه را برای تهیه خبر برای خود اختصاص داد.

وی در ادامه با بیان اینکه جایگاه خبرنگاران رفیع تر شده است اظهار داشت:خبرنگاران پاسداران اخبار صحیح هستند و انتقال خبر از مردم به مسئولین و از مسئولین به مردم پاسداری می خواهد.

پرهیزکار از مسئولین درخواست نمود تا به جایگاه رفیع خبرنگاران اهمیت ویژه ای بدهند و دایره تحمل خود را بالا برده و کمک کننده به این عزیزان باشند .

اسماعیل ترکانلو دادستان شهرستان شیروان نیز با تبریک روز خبرنگار گفت:خبرنگاری پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و مشکلات مردم را شناسایی نموده و به مسئولان انتقال می دهند و هچنین انتظارات به حق و قانونی مسئولین از مردم را نیز به مردم اعلام می نمایند و این وظایف را خبرنگاران به شایستگی انجام می دهند.

وی صداقت، دلسوزی و بیان واقعیت ها به منظور بالا بردن آگاهی مردم همراه با حفظ آرامش را از خصایص و ویژگی های خبرنگاران برشمرد و افزود:شما خبرنگاران جلسات مشترک ماهانه با هم داشته باشید و مسائل و مشکلات شهرستان را به صورت گروهی و دسته جمعه پیگیری نمایید

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان شیروان نیز در این آئین با گرامی داشت یادوخاطره تنها شهیدخبرنگارشمال شرق کشور شهید محمدرضا(میثم) امانی گفت:خبرنگاری هنر و عشق است و تنها یک شغل نیست بلکه خبرنگاران تجسم امانت، تعهد، مسئولیت و دلسوزی اند و در واقع چشم و گوش مردم هستند و با روشنگری خود در هدایت افکار عمومی نقش بسزایی دارند و با تهیه گزارش های خودشان همواره به اصل منافع ملی و آرمان های بلند انقلاب اسلامی نگاه ویژه ای دارند

احمد زیبایی با ارائه آماری از فعالیت های خبرنگاران، نشریات و پایگاه های خبری سطح شهرستان افزود:امیدواریم با حمایت های همه همشهریان و مدیران عزیز شاهد انتشار منظم نشریات در شهرستان شیروان باشیم.

اهدای لوح تقدیر و هدایا به مادر شهید خبرنگار محمد رضا امانی و خبرنگاران شهرستان شیروان و عطر افشانی و نثار فاتحه بر مزار شهید امانی از دیگر برنامه های این آئین بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار