مدیرکل مشاوره آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا:

دانش آموزانی که رشته دلخواه را نیاورده‌اند، شهریور ثبت نام کنند

مدیرکل امورتربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزانی که هیچ رشته ای را برای انتخاب رشته نیاورده اند اما قبولی خرداد هستند نگران نباشند چراکه شهریور ماه می توانند برای ثبت نام به مدارس مراجعه کنند.

کد مطلب: ۶۵۰۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
مسعود شکوهی در گفت و گو با خبرنگار پانا، در خصوص روند هدایت تحصیلی دانش آموزان، اظهار کرد: در حال حاضرنزدیک به 980 هزار دانش آموز در آزمون های مشاوره ای شرکت کرده اند و با احتساب دانش آموزان مدارس خارج از کشور این تعداد به یک میلیون و 20 هزار دانش آموز می رسد که با تلاشی همه جانبه، فرم هدایت تحصیلی برای همه این دانش آموزان صادر شده است.
وی با بیان اینکه حدود 95 درصد دانش آموزان فرم های مربوط به نظرات والدین را تکمیل کرده اند، افزود: امیدواریم با همکاری خانواده ها و بررسی های مشاوره ای که توسط همکاران صورت گرفته بتوانیم خدمات خوبی را به دانش آموزان ارائه دهیم.
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: با ارائه خدمات مشاوره ای صحیح دانش آموزان از تیرماه امسال می توانند رشته مورد علاقه و نظر خود را انتخاب کنند و هدایت تحصیلی مطلوب داشته باشند. این روند به خوبی ادامه دارد و مشکل خاصی نداریم.
شکوهی با اشاره به اینکه هدایت تحصیلی برای انتخاب رشته و مدرسه تحصیل دانش آموزان بسیار موثر است، ادامه داد: از خانواده ها و دانش آموزان درخواست دارم به نظرات مشورتی مشاورین اعتماد کنند تا بتوان افراد موثر در کشور را تربیت کرد.
وی همچنین بیان کرد: با بررسی هایی که انجام گرفته علمی ترین کار و ایجاد تناسب بین رشته و ویژگی های روان شناختی دانش آموز موضوع هدایت تحصیلی است.
شکوهی با تاکید بر اینکه تاکنون ثبت نام بیش از 100 هزار نفر در این بخش نهایی شده است گفت: هر منطقه بنا به سهمیه توزیعی که دارد روند اجرای هدایت تحصیلی را انجام می دهد و طبق آخرین آمار ما تاکنون حدود 50 درصد دانش آموزان در شاخه فنی و حرفه ای ثبت نام کرده اند.
وی گفت: دانش آموزانی هم که حدنصاب لازم رشته دلخواه را برای ادامه تحصیل نیاورده اند، فرم دلخواه را برای مناطقشان طبق درخواست فرستادیم و می توانند از شهریورماه ثبت نام کنند. همچنین دانش آموزانی هم که حدنصاب هیچ رشته ای را نیاورده اند اما قبولی خرداد هستند کمک کردیم تا با تعیین رشته بتوانند در رشته کاردانش با هماهنگی منطقه ثبت نام کنند.
شکوهی گفت: تاکنون بیش از 90 درصد هدایت تحصیلی دانش آموزان در این دوره تحصیلی انجام شده و امیدواریم هدایت تحصیلی بقیه دانش آموزان هم زودتر انجام شود.
مدیرکل امورتربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تمام ظرفیت ها برای دانش آموزان در رشته های مختلف فراهم شده اظهارکرد: براساس نظر سنجی صورت گرفته در تمام رشته ها به جز تجربی، رضایتمندی ایجاد شده که این نارضایتی در رشته یاد شده هم طبیعی است زیرا حجم درخواست ها و علاقمندی دانش آموزان در آن بیشتر از سایر رشته هاست.
وي با بیان اینکه هدایت تحصیلی مسیر زندگی فرد را پایه ریزی می کند، تصریح کرد: شناساندن توانایی واستعداد، رغبت ها، ارزش ها و ویژگی شخصیتی دانش آموزان جهت انتخاب رشته صحیح امری ضروری است.
شکوهی از تشکیل پرونده الکترونیک مشاوره برای دانش آموزان پایه هفتم تا نهم از ابتدای سال تحصیلی آینده خبرداد وافزود: برای سه میلیون دانش آموزان، این پرونده تشکیل می شود.
مدیرکل امورتربیتی و مشاوره وزارت آموزش وپرورش اظهارکرد: با تشکیل پرونده یاد شده دسته بندی کردن اطلاعات دانش آموزان، اولیاء و مشاوران مدیران مدارس در شناساندن استعدادها کمک شایانی می کند و روند هدایت تحصیلی را هم تسهیل تر می سازد.
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش وپرورش با اشاره به اعلام نتایج آزمون سراسری 96 گفت: مقدمات یک هزار پایگاه انتخاب رشته به منظور ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره ای به داوطلبان آزمون سراسری دانشگاهی در سطح کشور ایجاد شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار