چهارمحال و بختیاری

برگزاری دومین نشست مدیران مسکن ، ساختمان و رؤسای ادارات نظام مهندسی

دومین نشست مدیران مسکن و ساختمان و رؤسای ادارات نظام مهندسی راه و شهرسازی منطقه 2 کشور به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد.

کد مطلب: ۶۵۰۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان چهارمحال و بختیاری ،مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی در نشست مدیران مسکن و ساختمان و رؤسای ادارات نظام مهندسی راه و شهرسازی منطقه 2 کشور گفت: هدف از برگزاری این نشست ها ایجاد تعامل و وحدت رویه در اجرای قانون نطام مهندسی و کنترل ساختمان و ارتقاء جایگاه نطارت عالیه بر مقررات ملی ساختمان است.

حامد مانی فر در ادامه از تشکیل کمیته های تخصصی مشترک برای بررسی ایمنی ساختمانهای عمومی پررفت و آمد در استان های کشور خبرداد و گفت : این کمیته متشکل از اداره کل راه و شهرسازی ، دفتر فنی استانداری ، آتش نشانی ، شهرداریها،اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی ، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با هدف بررسی و ارتقاء ایمنی ساختمانهای عمومی پر رفت و آمد در استان های کشور تشکیل و کار خود را آغاز کرده است.

وی افزود : این کمیته در استان چهارمحال و بختیاری نیز با همکاری دستگاههای متولی تشکیل شده و کار خود را در زمینه شناسایی ساختمانهای ناایمن آغاز نموده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: هدف از برگزاری نشست مدیران مسکن و ساختمان و رؤسای ادارات نظام مهندسی راه و شهرسازی منطقه 2 کشور ارائه و تدوین راهکارهای یکپارچه برای انجام نظارت عالیه بر ساخت و ساز استاندارد و ایمن در سطح کشور است.

قاسم قاسمی افزود: طبق ماده35 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ، نطارت عالیه بر اجرای مقررات ملی ساختمان و ضوابط و مقررات شهرسازی برعهده وزارت راه و شهرسازی است .

در پایان این نشست یک روزه مدیران و کارشناسان مسکن و ساختمان و نطام مهندسی ادارات کل راه و شهرسازی منطقه 2 کشور درمورد تجربیات ، دست آوردها و مشکلات و موانع اجرای مقررات ملی ساختمان و نظارت عالیه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

این نشست با حضور مدیران مسکن و ساختمان و رؤسای ادارات نظام مهندسی ادارات کل راه و شهرسازی استانهای چهارمحال و بختیاری، اصفهان ، خوزستان،لرستان،مرکزی ، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد و مدیران و کارشناسان دفترمقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزارشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار