معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش پرورش به پانا خبر داد:

واگذاری حداقل یک کانون فرهنگی استانی به سازمان دانش آموزی

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش آموزی گفت: بنای ما بر این است در سطح استان ها و شهرستان ها حداقل یک کانون فرهنگی و تربیتی در اختیار سازمان دانش آموزی قرار بگیرد.

کد مطلب: ۶۴۸۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد

مهدی فیض که جهت شرکت در اختتامیه همایش مشاوران و همیاران قطب 3 کشور به یاسوج سفر کرده بود در گفت وگو با خبرنگار پانا درباره جایگاه سازمان دانش آموزی و اینکه چه برنامه های دارد که بار دیگر این سازمان محور فعالیت های برون مدرسه ای باشد اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که همه فعالیت های برون مدرسه ای را به سازمان دانش آموزی واگذار کنیم.فعالیت های برون مدرسه ای طبیعتا یک مکان خاص خودش را اقتضا می کند. این مکان یا کانون های فرهنگی و تربیتی باید باشد یا اردوگاهها، فعلا امکان واگذاری همه کانون ها نیست، لذا بنای ما بر این است در سطح استان ها و شهرستان ها تا حد امکان حداقل یک کانون در اختیار سازمان دانش آموزی قرار بگیرد .

وی در خصوص اینکه چه موقع این واگذاری انجام می گیرد گفت: در مراحل اولیه ای اقدام هستیم، طبق هماهنگی های که با مدیر کل فرهنگی و هنری ، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش انجام دادیم قرار شده مقدمات قانونی واگذاری اردوگاها و کانونها را مهیا کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش پرورش و رییس سازمان دانش آموزی تصریح کرد: این واگذاری بیشتر یک تمهید مقدماتی است و خیلی از استان ها آمادگی چنین مقوله ای را دارند . چون احساس می شود از جهت قانونی موانعی وجود دارد ما مستنداتی که اثبات شود مشکل قانونی ندارد را آماده کرده ایم و یک سازو کار قانونی برای این واگذاری در نظر گرفته ایم که به استان ها ابلاغ می شود تا آن را اجرا کنند.

فیض در پاسخ به این سوال که چرا طرح هدایت تحصیلی به شیوه جدید هم موجب نارضایتی کارشناسان مشاوره و هم موجب نارضایتی دانش آموزان و اولیا شده بیان کرد: ما هیچ وقت نمی توانیم مدلی طراحی کنیم که همه راضی باشند . بحث ما رضایت نسبی است باید دید طرح هدایت تحصیلی به شیوه جدید نسبت به سال گذشته توانسته رضایت بیشتری جلب کند یا نه. در قیاس با سال گذشته مشکلاتی که در سطح کشور به ما گزارش شده بسیار کمتر بوده است. علت آن هم خیلی ساده است ، سال گذشته مبنای طرح هدایت تحصیلی، ایجاد ظرفیت الگوی توسعه متوازن بود اما امسال پاسخ دهی حداکثری به تقاضای دانش آموزان مبنای طرح هدایت تحصیلی دانش آموزان قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار