معاون پرورشی وفرهنگی وزارت آموزش و پرورش :

نقش یک مشاور مثل نجات غریق است

معاون پرورشی وفرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت :نقش یک مشاور مثل نجات غریق است که پیش از همه باید شنا بلد باشد تا بتواند دیگران را از غرق شدن نجات دهد.

کد مطلب: ۶۴۸۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از کهگیلویه وبویراحمد، مهدی فیض در اختتامیه همایش مشاوران وهمیاران قطب 3کشور که صبح امروز دوشنبه 96/5/9 در سالن شهید ایزدپناه یاسوج برگزار شد، با بیان اینکه مشاوره و هدایت بهم گره خورده است اظهار کرد: تفکیک مشاوره از هدایت تصور غلطی است، مشاوره بدون هدایت معنا ندارد و مشاوره باید منجر به هدایت شود .

وی گفت: انسان در هر مقطعی از زمان بی‌نیاز از مشاوره و راهنمایی نیست. انسان تنها موجودی است که با همنوعان خود به دنبال نظر می‌پردازد و برای شناخت و حل مشکلات خود با آنان مشورت و از راهنمایی آنان استفاده می‌کند. راهنمایی و مشورت در طول زندگی آدمیان مطرح بوده و افراد با کسانی که مورد قبول و اعتمادشان بوده مشورت می‌کردند.

معاون پرورشی وفرهنگی و رئیس‌ سازمان دانش آموزی کشور با اشاره به اینکه دانش آموزان به دلیل فطرت‌پاک و دست نخورده‌ای که دارند خیلی راحت در دعوت به سوی الله پاسخ مثبت نشان می‌دهند بیان کرد: دعوت مشاور باید دعوت به سوی خدایی شدن والله باشد و لازمه این دعوت این است که ما به عنوان مشاور او را درست راهنمایی کنیم.

ایشان ادامه داد: اگر توحید کسی درست شود، همه چیز او درست می‌شود، مشاور باید فضای توحید را در دل و ذهن دانش‌آموز حاکم کند. آن وقت مکاتب و مذاهب دیگر دل دانش‌آموز را به سمت خود نمی‌کشد.

معاون پرورشی وفرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مورد ویژگی کار مشاور گفت: کار مشاور گفتار است، کسی که محور رابطه‌اش با دیگران گفتار است باید ویژگی‌هایی داشته باشد از جمله آنکه مسلمانی خود را آشکارا اعلام کند ، الان ما احساس می‌کنیم مسلمانی ما باید مکتوم باشد حال آنکه قرآن می‌گوید، مسلمانی خود را اظهار کنید.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف مشاور این است که انگیزه دانش‌آموز را از انگیزه دنیایی به سوی انگیزه‌های متعالی و ابدی سوق دهد.

مهدی فیض بیان کرد: ما به عنوان مشاور، اگر در طول حیات شغلی خود بتوانیم یک نفر را به معنای واقعی هدایت کنیم و از مسیر گمراهی نجات دهیم از بسیاری آنچه که دیگران دنبال آن هستند، دست پرتر دنیا را ترک می‌کنیم و به پیشگاه خداوند وارد می‌شویم.

فیض با تاکید بر اینکه هیچ کس نمی تواند کسی را هدایت کند مگر اینکه خودش در محضر هدایت باشد اظهار کرد: لازمه هدایت یک نفر، هدایت شدن دائمی است ، تا یک مشاور حرکت مستمر به سوی کمالات اخلاقی و الهی نداشته باشد محال است که بتواند کسی را در این مسیر هدایت کند.

معاون پرورشی وفرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پایان با اهمیت دانستن کار همیاران مشاور گفت: همیار مشاور بودن کار بسیار دشواری است تا یک دانش آموز لیاقت نداشته باشد و این لیاقت را در خودش ایجاد نکند همیار مشاور نمی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار