مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان پیشنهاد داد:

اجرای سند حقوق دانش آموزی در استان سمنان

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان پیشنهاد داد: سند حقوق دانش آموزی را می توان ذیل منشور حقوق شهروندی با تفاهم نامه ای فی مابین سازمان دانش آموزی کشور، استانداری سمنان و همچنین دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی به صورت پایلوت در سمنان اجرا کرد.

کد مطلب: ۶۴۸۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، امیر بینایی، در چهارمین نشست قطبی و کمیسیون های تخصصی نمایندگان هشتمین دوره مجلس دانش آموزی، با تاکید بر اینکه دولت در 4 سال گذشته اقدامات خوبی در بخش های مختلف انجام داده است، گفت: در سه سال متوالی سه کار بزرگ در دولت انجام شد، چکاب اجتماعی، آسیب شناسی اجتماعی و نسخه شفابخش آسیب ها یعنی منشور حقوق شهروندی که برای اولین بار در کشور ارائه شده است.

وی ادامه داد: این منشور در سه حوزه حقوق مردم بر مردم، دولت بر مردم و مردم بر دولت است، در حقوق مردم بر مردم رفتارهای اجتماعی خود را اصلاح کنیم، حقوق یکدیگر را رعایت کنیم، در این بخش آموزش و پرورش وظایفی دارد؛ زیرا اصلاح رفتار باید از دانش آموزان شروع شود تا آینده روشن را ببینیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان گفت: در حقوق دولت بر مردم حلقه های واسط بین مردم و دولت یعنی نهادهای غیردولتی مطرح است، منابع اعتباری دولت محدود است باید مردم در صحنه حضور پیدا کنند و برخی از وظایف را انجام دهند، اگر همه ما بتوانیم حقوق یکدیگر را رعایت کنیم و مجریان خوبی باشیم، آینده روشنی داریم.

بینایی خاطرنشان کرد: سمنان در بحث اجرای حقوق شهروندی جزوه استان های برتر کشور است.

برای بررسی دقیق تر و بهتر مسائل و نیازهای دانش آموزان، کمیسیون های تخصصی مجلس دانش آموزی در سطح کشور به پنج قطب شامل «ورزش و سلامت»، «علمی، آموزشی»، «فرهنگی، هنری»، «اجتماعی، تربیتی» و «ارتباطات و فناوری» تقسیم شده است و استان های خراسان رضوی، گلستان، خراسان شمالی، سمنان، خراسان جنوبی، مازندران، سیستان و بلوچستان و سازمان آموزش و پرورش استثنائی در قطب «علمی و آموزشی» قرار دارند.

در این نشست، 15 نماینده پسر و 17 نماینده دختر حضور پیدا کرده و دانش آموزان و نمایندگان مجلس دانش آموزی، در این کمیسیون ها مسائل، مشکلات و نیازهای جامعه دانش آموزان را استخراج و پس از جمع بندی به معاونت های مربوطه ارائه می کنند.

استان سمنان 118 هزار دانش آموز دارد و در شاخص های پوشش تحصیلی و باسوادی از استان های برتر کشور است.

رئیس دبیر خانه مجلس دانش آموزی نیز اظهارداشت: حقوق دانش آموزی در کنار حقوق شهروندی قرار خواهد گرفت تا دانش آموزان حرفی برای گفتن داشته باشند؛ زیرا حق بر گردن مسئولان دارند.

زهرا پناهی روا با بیان اینکه مشکلات دانش آموزان کشور باید بررسی و مشکلات کتب درسی از نگاه دانش آموزان به مسئولان منتقل شود، افزود: باید از طرح ها و ایده های دانش آموزان استفاده شود، دانش آموزان قدم ها را استوار بردارند و حرف های ماندنی برای بهبود مسائل خود داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار