توانمندسازی فرزندان امروز؛ مقاوم سازی اقتصاد فردا -۵

رییس دانشگاه علمی کاربردی :استفاده از ظرفیت صنعت برای آموزش مهارت شغلی

رییس دانشگاه علمی و کاربردی با اشاره به استفاده از ظرفیت صنایع برای آموزش مهارت های شغلی، گفت :در یک سال اخیر مذاکراتی در 26 استان کشور با صنایع بزرگ و استانداران انجام شده تا در تفاهمی مشترک ارتباط میان صنعت و دانشگاه برقرار شود.

کد مطلب: ۶۴۸۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد

امین در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا با تاکید بر اینکه باید برای نیازهای به روز صنعت و نیروی انسانی تدابیری اندیشیده شود ، افزود:در عسلویه ،چابهار،بم و اراک مذاکراتی در هفته های اخیر صورت گرفته تا در تفاهمی مشترک حلقه ارتباطی میان صنعت و دانشگاه ایجاد شود.

وی در پاسخ به این پرسش که یکی از الزامات مهم بازار کار این است که نیروی انسانی با علاقه وارد شغل انتخابی خود شود تصریح کرد:ظرفیت جذب و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها افزایش یافته است و دانش آموزان حق انتخاب دارند که چه رشته تحصیلی را انتخاب کنند و سال گذشته برای هر فرد متقاظی سه امکان انتخاب وجود داشت و قاعدتا کسانی که در سالهای اخیر انتخاب رشته می کنند علاقه مند هستند چون در جای دیگر برای آنها شغل وجود داشته است.

امین تصریح کرد :اگر بتوان این باور عمومی را ایجاد کرد که دوره های ما مهارتی است و کسانی که فارغالتحصیل می شوند به راحتی می نوانند شغل مناسب پیدا کنند .

وی تاکید کرد: یکی از اقدامات آموزش و پرورش این است که در زمانی که دانش آموزان در مرحله انتخاب رشته هستند بازدید هایی از مراکز علمی و فرهنگی و دانشگاههای علمی و کاربردی داشته باشند تا بتوانند با رشته های مهارتی آشنا شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار