بخشدار بیکاه، شهرستان رودان:

تعاونی دهیاری ها زمینه های دست یابی به توسعه روستایی را فراهم می کند

بخشدار بیکاه، شهرستان رودان گفت: با توجه به ظرفیت های تعاونی های دهیاری ها، تعاونی دهیاریهای زمینه های دستیابی به اهداف توسعه روستایی را فراهم می کند.

کد مطلب: ۶۴۷۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از هرمزگان، عبدالرسول قنبری در جلسه بررسی مشکلات شرکت تعاونی دهیاران بخش بیکاه گفت: کاهش تصدی گری دولت، ازدیاد مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی، کمک به عمران و آبادانی و رشد اقتصادی روستاها، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، ایجاد اشتغال و توسعه بخش تعاون در مناطق روستایی را از عمده اهداف شرکت های تعاونی دهیاری است.

وی در ادامه با تشریح و تبین اهداف تنوع انجام فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری در بخش های دولتی و خدماتی، فعالیت های فنی و مهندسی و اجرایی پروژه های عمرانی و خدماتی، فعالیت های بازرگانی و بازاریابی محصولات و نهاد های تولیدی کشاورزی، فعالیت های تولیدی کشاورزی، فعالیت های خدماتی در حوزه آموزش، بهداشت؛ حفظ و پاک سازی محیط زیست، حمل و نقل، ارتباطات و گردشگری را بسیار بالا و مطلوب ارزیابی کرد و اجرای موفق این برنامه ها را گام مهمی در جهت بهبود شاخص های توسعه روستاها مورد تاکید قرار داد.

قنبری افزود: توسعه مناطق روستایی هم گام با مناطق شهری، مطلوبین زندگی در روستاها را افزایش می دهد و از بار مهاجرت به شهرها و مناطق حاشیه ای می کاهد.

بخشدار بیکاه، شهرستان رودان با توجه به ظرفیت های تعاونی های دهیاری برای فراهم آوری زمینه های دستیابی به اهداف توسعه روستایی عنوان کرد: با گذشت چند سال از آغاز فعالیت های شرکت های تعاونی دهیاری ها در سطح کشور اکنون مسئله اساسی این است که آیا در عمل نیز تعاونی های دهیاری ها توانسته نقشی را در فرایند توسعه بر عهده آنها گذاشته شده است، به خوبی ایفا کنند، جواب این است بله مناطقی که مدیریت خوب و توانمند انتخاب شده و وارد عرصه کار شده اند موفقیت های خوب و چشمگیری داشته اند.

راه اندازی سیستم اتوماسیون اداری در دستگاه های اجرایی بخش بیکاه شهرستان رودان

قنبری با اشاره به سیاست دولت مبنی بر حذف کاغذ و کاهش هزینه ها و تسهیل در امور اداری مردم و رفع بروکراسی اداری و راه اندازی شبکه دولت الکترونیک از راه اندازی سیستم اتوماسیون اداری بخشداری، شهرداری و دهیاری ها و دستگاههلی اجرایی بخش به عنوان گام مهم در تحولات فناوری اطلاعات و روان سازی مکاتبات اداری و امور جاری مردم به عنوان حلقه ارتباطی قوی و کار آمد نام برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار