اعتماد به آمریکا خطای محض است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان آمریکا را قابل اعتماد ندانست و گفت: آمریکا مورد اعتماد نیست و نخواهد بود چرا که اخیرا علاوه بر اینکه بر تحریم ها اضافه کرده، تهدید هم انجام داده است.

کد مطلب: ۶۴۷۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی، در خطبه های نماز جمعه در جمع نمازگزاران سمنانی، بابیان اینکه بدعهدی آمریکا در دوره های مختلف و حتی در برجام به مردم جهان اثبات شده است، اضافه کرد: در این برهه زمانی دل بستن به آمریکا چیزی جز خطای محض نیست.

وی با اشاره به اینکه دشمن این بار با وارد شدن از در تحریم ها می خواست به پیکره نظام ضربه وارد کنند؛ لذا مقاومت و ایستادگی تنها راه مقابله با استکبار جهانی است، اظهارداشت: ملت از مرگ بر آمریکا گفتن خسته نشده است و این شعار همیشگی آنها خواهد بود.


حج یکی از ارکان بزرگ اسلام است

امام جمعه سمنان در ادامه ضمن گرامیداشت هفته حج، گفت: حج باید منادی وحدت امت اسلامی باشد.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه حج فقط یک زیارت نیست بلکه یکی از ارکان بزرگ اسلام است، اضافه کرد: افرادی که حج بر آنان واجب شده باید اعمال و مناسک آن را به‌جای آورند، حج فقط زیارت‌ خانه خدا نیست؛ بلکه باید بر اخلاق و منویات و تقوای انسان افزوده شود.

وی مسئولیت زیاد حجاج را یادآورشد و ادامه داد: زائران خانه خدا مسئولیت زیادی بر گردن داشته و باید فقیهانه به حج بروند و تائبانه از آنجا برگردند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه مسئولان نظام به وظایفشان درخصوص برگزاری مناسک حج عمل کردند، گفت: میزبان باید به وظیفه اش به درستی عمل کند و نباید بگذارند لکه ننگ سال گذشته تکرار شود.

آیت الله شاهچراغی حج را دارای عظمت عنوان کرد و گفت: هر کس که حج بر او واجب شود و به بهانه اینکه چرا باید پول به عرب ها بدهیم به حج نرود، از مسلمانان نیست.


مسئولان نمازجمعه به عنوان سرمایه خود قلمداد کنند

وی ضمن اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه، این فریضه عبادی و سیاسی را یک نعمت دانست و گفت: باید شکر این نعمت را نمازگزاران به جای آورند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه نماز جمعه قرارگاه فرهنگی جهان اسلام محسوب می شود که باید مسئولان آن را به عنوان سرمایه خود قلمداد کنند، اظهار کرد: مسئولان خود را مقابل نماز جمعه نشان ندهند، بلکه در نماز جمعه حضور یافته و خود را نشان دهند.

به گفته وی شکر امام جمعه هم این است که بدون مطالعه و بدون زحمت در تریبون نماز جمعه سخن نگوید و دارای تعلیم و تعلم و آموزنده باشد.

آیت الله شاهچراغی فقیه مجاهد آیت الله مشکینی را الگوی خوبی برای امامان‌‌‌‌ جمعه عنوان کرد و گفت: امامان جمعه باید در برخی جهات شبیه آیت الله مشکینی باشند، آیت الله مشکینی تا آخرین نفس ذوب ولایت و انقلابی بود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: شکر نمازگزاران نیز از این فرضیه حضور اول وقت در مکان نماز جمعه می باشد.

وی با اشاره به برگزاری نماز جمعه در مسجد الاقصی، این رویداد بزرگ را از ثمرات مقاومت و انتفاضه مردم فلسطین عنوان و خاطرنشان کرد : انتفاضه با 70 سال ایستادگی، به ثمر رسید و پیروز شدند، هر جا مقاومت باشد پیروزی است.


حجاج باید پیام شهیدان و مدافعان حرم و انقلاب را ابلاغ کنند

معاون امور استان های بعثه مقام معظم رهبری در پیش از خطبه های نماز جمعه، ضمن قدردانی از همه کسانی که تلاش کردند تا حج دوباره راه اندازی شود، گفت: با تمام وجود برای برگزاری و حضور حجاج ایرانی تلاش شد و پس از وقوع حوادث سال 94، کار قوی انجام شد تا دوباره حج ایرانیان برقرار شود.

حجت الاسلام رجبعلی زمانی با تاکید بر حضور حجاج ایرانی در حج ادامه داد: وهابیت و استکبار دوست ندارند ایرانیان در سرزمین وحی باشند و بر خلاف آن، حجاج ایرانی باید در حج حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه نباید جای را برای دشمنان خالی کنیم، بیان داشت: امسال حجاج باید پیام شهیدان و مدافعان حرم و انقلاب را ابلاغ کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار