آغاز جشنواره منطقه 2 سفره ایرانی – فرهنگ گردشگری در ارومیه

طی مراسمی ، جشنواره منطقه 2 سفره ایرانی – فرهنگ گردشگری به میزبانی ارومیه شروع شد .

کد مطلب: ۶۴۷۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، طی مراسمی در پارک ائللر باغی شهر ارومیه ، جشنواره منطقه 2 سفره ایرانی - فرهنگ گردشگری با حضور مقامات استانی و کشوری و مشارکت تعداد کثیری از همشهریان و گردشگران آغاز بکار کرد .

براساس این گزارش در آئین افتتاح این جشنواره ابتدا حسین امامی معاون گردشگری استان ضمن خیر مقدم به مهمانان و همشهریان از تعامل و همکاری خوب معاونت های گردشگری استانهای شرکت کننده دراین جشنواره قدردانی بعمل آورد .

وی موضوع غذا و نحوه میزبانی از گردشگران را یکی از اولویت های مهم و جدید صنعت گردشگری دانست و عنوان کرد : هتل ها ، مهمان پذیرها و مجتمع های خدمات رفاهی که در طبخ غذا، نحوه ارائه آن و اصول و استانداردهای خوب پذیرایی را به نحو احسن مراعات می کنند همواره در کسب و کار خویش موفق می باشند .

در ادامه این مراسم مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی ، ضمن خیر مقدم ویژه به همه مهمانان و شرکت کنندگان در این جشنواره به همکاری خوب و سازنده سازمان مرکزی و ادارات کل میراث فرهنگی شمال غرب کشوراشاره کرد و گفت : ما از سال پیش موضوع میزبانی آذربایجان غربی برای اجرای دومین جشنواره منطقه 2 سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری را مطرح نمودیم زیرا که معتقد بوده و هستیم که این استان در زمینه صنعت گردشگری ظرفیتهای بالایی دارد .

جلیل جباری افزود : یکی از استعدادهای مهم استان آذربایجان غربی بعد از صنعت و کشاورزی ، حوزه گردشگری می باشد که در سالیان گذشته مغفول مانده بود ولی خوشبختانه هم اکنون گفتمان گردشگری به بحث رایج و عمومی تبدیل شده و مقامات استانی نیز توجه ویژه ای به این بخش داشته و در شورای برنامه ریزی و توسعه استان جایگاه خاصی برای صنعت گردشگری در نظر گرفته شده است که امیدواریم در نهایت با این رویکرد مثبت ؛ شاهد توسعه بیشتر گردشگری در دولت تدبیر و امید باشیم .

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود به موضوع سرمایه گذاری خصوصی در بخش گردشگری اشاره کرد و گفت : در سال 95 حجم سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان نسبت به مدت مشابه سال قبل آن 20 درصد افزایش داشته و هم اکنون 30 پروژه سرمایه گذاری مربوط به این حوزه در استان فعال و در حال بهره برداری می باشد .

براساس این گزارش درادامه این مراسم مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز به ظرفیتهای زیاد و بالقوه کشور در زمینه غذا اشاره کرد و گفت : هدف از برگزاری اینگونه جشنواره ها این است تا این ظرفیت های مغفول مانده را شناسایی و احیاء کنیم و غذاهای بومی - محلی در رستورانها و هتل ها برای مشتریان عرضه شود .

محسن رنجبر افزود : غذاهای بومی - محلی یکی از نشانه های هویتی و فرهنگی محسوب می شود ضمن اینکه این نوع غذاها در سالم سازی تغذیه جامعه نقش تعیین کننده ای دارد .

وی ادامه داد : تنوع بخشی به جاذبه های گردشگری و مقصد سازی جدید با استفاده از تنوع غذایی از دیگر اهداف ویژه این جشنواره است ضمن اینکه از این طریق می توانیم فرهنگ اصیل ایرانی را به گردشگران نشان دهیم.

در ادامه مراسم ، جشنواره منطقه 2 سفره ایرانی - فرهنگ گردشگری بطور رسمی افتتاح شده و مدعوین از غرفه های مختلف و متنوع این نمایشگاه بازدید کردند .

در این جشنواره استانهای آذربایجان غربی و شرقی ، اردبیل و زنجان در در قالب 67 غرفه انواع غذاهای بومی - محلی ، دمنوش ها ، پیش غذاها و خوراکیها را در معرض نمایش و عرضه قرار داده اند .

گفتنی است این جشنواره و نمایشگاه تا روز جمعه 6 مرداد از ساعت 5 بعداز ظهر تا 11 شب همراه با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری برای بازدید علاقه مندان و گردشگران ادامه خواهد داشت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار