معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

توانمند سازی نیروی انسانی را در اولویت امور قرار داده ایم

رونمایی از فاز اول و دوم طرح تجزیه و تحلیل محتوای آموزشی کتب درسی دوره ابتدایی در آموزش و پرورش ناحیه سه مشهد با حضور مسئولان استانی انجام شد.

کد مطلب: ۶۴۷۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی،ابوالحسن حقیقی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم ورنمایی از طرح تجزیه و تحلیل محتوای کتب درسی کیفیت و عدالت را دو رویکرد اصلی سند تحول بنیادین دانست و گفت : نقش معلم از معلمی به مربیگری تغییر کند چرا که مربی، هدایت گر است و انگیزه و لذت یادگیری را به وجود می آورد. زمان شیوه ی دیگر آموزی به پایان رسیده است.
ابوالحسن حقیقی در ادامه به طرح کارآمد که در حوزه آموزش ابتدایی اجرا می شود اشاره کرد و افزود: هر مدرسه بر اساس نیازهایی که در کلاس های درس احساس می کند، به تعریف دوره در جهت توجه به نیازها می پردازد.
محمود شفق؛ معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم ، ناحیه سه آموزش و پرورش مشهد را به عنوان دبیرخانه تجزیه و تحلیل محتوای آموزشی مقطع ابتدایی در استان خراسان رضوی معرفی کرد و از زحمات مدیریت این ناحیه و تیم علمی این طرح تشکر کرد.
منصوره شریف الحسینی مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه مشهد، هدف از اجرای طرح توتم ( تجزیه و تحلیل محتوا) در مقطع ابتدایی را کیفیت بخشی به مباحث آموزشی و پرورشی تدریس، بررسی کتاب های درسی به شیوه ی تخصصی، کشف ارتباط طولی بین مباحث درسی در پایه های مختلف و آموزش معلمان مقطع ابتدایی و تقویت نواندیشی آن ها بیان کرد و گفت: ایده ی خام این طرح در دیماه 1395 مطرح شد و در یک دوره چهار ماهه با همفکری و برگزاری جلسات، این طرح جان گرفت و پس از ارائه در مجمع خیرین مدرسه یار صفا به پشتوانه کمک های مالی و علمی این مجمع، فاز اول طرح توتم از اردیبهشت 1396 با تشکیل کمیته های علمی در رشته های علوم، ریاضیات و ادبیات و برگزاری جلسات تخصصی، کلید خورد. در فاز دوم طرح، مدرسین با شرکت در کلاس های آموزشی ویژه که در دانشگاه فردوسی، پژوهشسرای ناحیه سه و خانه ریاضی نیشابور تشکیل شد جهت غنی تر شدن طرح درس خود شرکت کردند.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بر این باوریم که خط مقدم تحول در هر جامعه ای، نیروی انسانی به روز و کارآمد در مدارس می باشد که می توانند با استفاده از علوم جدید و پیشرفته و با درک عمیق مفاهیم، مدرسه ای در تراز سند تحول بنیادین را محقق نمایند. مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه تصریح کرد: فاز سوم طرح توتم، یک دوره 32 ساعته است که در سه فصل تابستان، پاییز و زمستان 96 در جهت کیفیت بخشی به روند پیوستگی طولی و عرضی مطالب کتب درسی دوره ابتدایی برگزار می شود و سه کارگروه تخصصی فعال در این طرح، چکیده ای از بهترین روش های تدریس و کارآمدترین ابزار آموزشی از ساده تا پیشرفته را در اختیار فراگیران قرار می دهند.
گفتنی است در این جلسه سه کارگروه تخصصی ادبیات فارسی، ریاضیات و علوم تجربی، به ارائه گزارشی از فعالیت های حوزه خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار