آیت الله جنتی:قدر و اهمیت خبرگان را بدانیم/ خبرگان باید انقلابی باشد

رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حرکت های عادی، نتیجه بسیار ضعیف دارد، گفت: باید با روحیه انقلابی به صورت فردی و جمعی و هر کس در حد خودش احساس وظیفه کرده و حرکت انقلابی کند.

کد مطلب: ۶۴۷۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد

​به گزارش گروه سیاسی پانا، آیت الله احمد جنتی روز پنجشنبه در دومین جلسه مشترک هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری با کمیسیون های داخلی(دوره پنجم) ضمن گرامی داشت دهه کرامت با تشریح مسائل جاری کشور، گفت: ما باید در درجه اول قدر و اهمیت خبرگان را بدانیم. خبرگان بالاترین نهادی است که در این کشور هست، ارکان نظام قوای مجریه، قضاییه و مقننه هستند ولی اینها حتی مجمع تشخیص مصلحت و شورای نگهبان هم قابل قیاس با خبرگان نیستند.

وی با بیان اینکه کار خبرگان با قلب نظام و مسئله ولایت است، اظهار کرد:اگر این قلب درست کار بکند همه چیز رو به راه می شود اگر اینجا مشکلی به وجود بیاید همه چیز به هم می خورد.
آیت الله جنتی افزود:اعضای محترم خبرگان باید همیشه مراقب همه اوضاع سیاسی، اجتماعی و حوزه های گوناگون مملکت باشند مخصوصا آنهایی که ارتباط با مقام ولایت پیدا می کند مرتب باید مراقب اوضاع باشیم و اتفاقاتی که می افتد را ببینیم.
رییس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد:باید ببینیم دوستان و حامیان ولایت چه می کنند و مغرضان چه نقشه هایی دارند و برای خنثی کردن این نقشه ها چه باید کرد اینها وظیفه خبرگان است.
وی در ادامه بر ضرورت انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن خبرگان اشاره کرد و گفت: بخصوص خبرگان باید انقلابی باشد و باید سرمشق ما باشد و انقلابی حرکت کنیم.
آیت الله جنتی با بیان اینکه حرکت های عادی، نتیجه بسیار ضعیف دارد، اظهار کرد: با روحیه انقلابی باید به صورت فردی و جمعی و هر کس در حد خودش احساس وظیفه کرده و حرکت انقلابی کند.
رییس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد:یکی از لوازم انقلابی بودن این است که مواردی که مقام معظم رهبری روی آن حساس است جلو چشم داشته و همان حساسیت را داشته باشیم و این حساسیت را به مردم منتقل کنیم.
وی با اشاره به حساسیت مقام معظم رهبری بر روی مسئله فتنه گفت: ایشان بیش از صد مرتبه راجع به فتنه صحبت کرده اند وظیفه ما این است روی فتنه فکر کرده، کار کنیم، فتنه و فتنه گر را بشناسیم نقشه های آنان را بشناسیم حضور فتنه گران در پست های مختلف را شاهد باشیم.
ایت الله جنتی ادامه داد: باید ببینیم اینها کجا جذب می شوند و چطور از وجود اینها در پست ها استفاده می شود اگر در پست ها بودند معلوم است کارهایی که در اختیار آنهاست به چه وضعی پیش می رود.
دبیر شورای نگهان در بخش دیگر از سخنانش با تاکید بر لزوم زنده نگه داشتن مسئله فتنه گفت:مسئله ای که مربوط به همین فتنه است براندازی است،براندازی چیزی نیست که در برهه ای از زمان مطرح شود بعد رهایش کنیم سراغ مسائل دیگر برویم.
وی با بیان اینکه دشمن در فکر براندازی هست و این فکر هم ادامه دارد، گفت:دشمن می خواهد این براندازی را از داخل شروع کند چرا که از خارج نتوانست به نتیجه برسد.
آیت الله جنتی تصریح کرد:باید باور کنیم به مردم بباورانیم که آنها با اساس اصول نظام و اسلام سرو کار دارند و می خواهند اسلام نباشد همه مسائل دیگر حاشیه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار