فرماندار ارومیه:

مشکلات 279 هزار حاشیه نشین ارومیه در سال جاری حل شود

​فرماندار ارومیه گفت: یکی از چالش های مهم این شهرستان وجود حاشیه نشینی است و مسئولان باید با وحدت رویه وضعیت زندگی 279 هزار حاشیه نشین این شهرستان را در سال جاری بهبود ببخشند

کد مطلب: ۶۴۷۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پخبرنگار پانا آذربایجان غربی ، عباس حسن خانی فرماندار ارومیه در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود: مشکلات فرهنگی، بهداشتی و خدماتی مناطق حاشیه نشین شهر ارومیه باید از سوی مسئولان شهرستانی با جدیت دنبال و در اولویت حل شود.

وی با تاکید بر اینکه مشکل اشتغال یکی دیگر از مسایل مهم شهرستان است، ادامه داد: حل این مشکل برخی از مشکلات مناطق حاشیه نشین را نیز مرتفع می کند و باید بتوانیم از موقعیت های فرهنگی و اقتصادی شهر ارومیه برای درآمدزایی و اشتغال آفرینی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست و توجه به آن یک مسئله بین المللی است، افزود: متاسفانه برخی کشورهای همسایه با اقدامات نامناسب و ساخت و سازهای غیر اصولی، زمینه آسیب به محیط زیست را فراهم کرده اند و رسانه های ارتباط جمعی باید در این خصوص واکنش نشان دهند.

وی در ادامه با اشاره به کمبود منابع آبی در این استان گفت: سبکه زندگی مردم باید تغییر کند تا با چالش های بحرانی کمبود منابع آب روبرو نشویم زیرا این استان به دلیل کمبود بارندگی دچار خشکی دریاچه ارومیه شده است.

در ادامه جلسه شورای اداری ارومیه از چندین دستگاه فرهنگی از جمله شهرداری و سپاه شهرستان تجلیل شد و در ادامه حاضران به بیان پیشنهادها و نظرهای خود پرداختند.

بر اساس این گزارش 600 هزار نفر در 72 محله با وسعت سه هزار هکتار در مناطق حاشیه ای شهرهای آذربایجان غربی زندگی می کنند و ارومیه، میاندوآب، بوکان، مهاباد و خوی در این استان دارای بیشترین جمعیت حاشیه نشین است.

تلاش دولتمردان تدبیر و امید برای مقابله با پدیده حاشیه نشینی در حالی ادامه دارد که به نظر می رسد اقداماتی اساسی و در سطوح قانونگذاری برای رفع کامل مشکل حاشیه نشینی مورد نیاز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار